728 x 90

اعتراف به قاچاق خاک ایران در رژیم آخوندی

قاچاق خاک -عکس از آرشیو
قاچاق خاک -عکس از آرشیو

رئیس گروه مهندسی حفاظت از آب و خاک سازمان تحقیقات کشاورزی رژیم آخوندی به قاچاق خاک ایران اعتراف کرد.
خبرگزاری حکومتی ایلنا روز سه‌شنبه ۱۶آذر نوشت: با تغییر اقلیم و افزایش فرو نشست زمین و فرسایش خاک امنیت غذایی در کشور به خطر افتاده است.
ایلنا افزود: چند سالی است که موضوع قاچاق خاک از سوی برخی از نمایندگان مجلس مطرح شده، هر چند همواره این خبر از سوی نهادهای مربوطه تکذیب شده است.
حمیدرضا پیروان رئیس گروه مهندسی حفاظت از آب و خاک سازمان تحقیقات کشاورزی رژیم خاطرنشان کرد: همواره خبر قاچاق خاک از سوی نهادهای ذیصلاح تکذیب می‌شود. متولی حفاظت از خاک‌های منابع طبیعی، سازمان جنگل‌ها و مراتع است و تا به امروز این نهاد گزارشی در این زمینه ارائه نکرده است.

وی با بیان اینکه در بازدیدهای میدانی شواهدی از قاچاق خاک مشاهده شده است، تصریح کرد: در سواحل جنوبی کشور پدیده قاچاق خاک بارها مشاهده شده است.

وی افزود: مشاهدات عینی من این مسئله را تایید می‌کند. در دهه ۷۰ زمانی‌که در پارس جنوبی کار می‌کردم به چشم مشاهده کردم یک نوار نقاله از خشکی به سمت دریا در حال انتقال بار است. وقتی درباره محموله این نقاله پرسش‌وجو کردم به من گفتند قرار بوده در این محموله سنگ صادر شود اما به‌جای سنگ، خاک را بار کشتی‌ها کردند.

وی با بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج مقصد نهایی خاک ایران هستند، افزود: این کشورها خاک مرغوبی برای کشاورزی ندارند به همین دلیل خاک ایران به این کشورها قاچاق می‌شود آنها از خاک ما برای خشک کردن سواحل و ساخت و ساز استفاده می‌کنند.

به گفته پیروان، خام‌فروشی در ایران بسیار شایع شده است، بسیاری از معدنکاران بعد از استحصال به‌جای آنکه مواد را در کارخانه‌های فرآوری تبدیل به کالای نهایی کنند آن را به‌صورت خام بفروش می‌رسانند. در فرآیند خام‌فروش نیز امکان قاچاق خاک بسیار وجود دارد.

وی ادامه داد: خریداران معادن شن و ماسه یک محدوده چند کیلومتر مربعی به آنها واگذار می‌شود آنها در زمان برداشت از معادن مقداری از خاک آن منطقه را با خود قاچاق می‌کنند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/948dc322-2b21-4da8-a553-44ac94599f8c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات