728 x 90

اعتراف به جنایت جنگی «کشتن کودکان» در سوریه توسط یکی از شبه‌نظامیان حشدالشعبی

بمباران مردم سوریه - عکس از آرشیو
بمباران مردم سوریه - عکس از آرشیو

وبسایت میدل ایست آی روز اول شهریور نوشت: یک گروه حقوق‌بشر سوریه خوستار تحقیق در مورد یک فرد عراقی مقیم نروژ است که گفته بود در حالی که در کنار نیروهای اسد می‌جنگید، غیرنظامیان را کشته است.

یک گروه حقوق‌بشر در نروژ شکایتی قانونی علیه یک شبه‌‌نظامی عراقی که به کشتن غیرنظامیان در جنگ سوریه در حالی که در کنار نیروهای بشار اسد می‌جنگید، اعتراف کرده است.

مرکز سوریه برای رسانه‌ها و آزادی بیان (SCM) گفت که آنها در مورد این مرد عراقی که شش سال است در این کشور زندگی می‌کند به واحد جنایات جنگی در نروژ شکایت کرده‌اند.

این سازمان به تعدادی از ویدئوهای پخش شده در فضای مجازی اشاره کرد که در آن این مرد می‌گوید به‌عنوان یکی از اعضای شبه‌نظامی حشدالشعبی عراق، هنگام مبارزه با مخالفان، غیرنظامیان را کشته است.

SCM در بیانیه‌یی گفت: «مظنون هم‌چنین فاش کرد که چندین کودک سوری را بدون ذکر آمار دقیق کشته است و کوچک‌ترین این کودکان حدود یک ماهه بوده است».

بر اساس این ویدئو، او نوزاد یک ماهه‌ای را که در آغوش مادر گریان خود بود، کشت. این ویدئوها هم‌چنین شامل تهدید به مرگ علیه سوریهای مقیم نروژ است.

SCM خواستار «راه‌اندازی تحقیقات ساختاری» شد و گفت که پلیس دریافت شکایت را روز دوشنبه تأیید کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/18aba939-5dea-4324-89ca-cccc85b7678b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات