728 x 90

اعتراف به افزایش هشت میلیونی فقرای کشور

فقر در ایران
فقر در ایران

روزنامه حکومتی اعتماد در گزارشی که روز دوشنبه سوم اردیبهشت منتشر کرد با اعتراف به افزایش ۸میلیونی تعداد فقرا در کشور نوشت: «از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ حدود ده درصد افزایش یافته و از سطح ۲۰درصد به ۳۰درصد رسیده است. افزایش ۱۰درصدی نرخ فقر به‌معنی افزایش حدود ۸میلیون نفر به تعداد فقرا در کشور است».
این روزنامه حکومتی که گزارش خود را بر مبنای گزارش مرکز پژوهشهای مجلس ارتجاع تنظیم کرده که علی القائده کمتر از میزان واقعی است در ادامه می‌نویسد: «افزایش ۱۰درصدی نرخ فقر به‌معنی افزایش حدود ۸میلیون نفر به تعداد فقرا در کشور است. به عبارت دیگر بعد از سال ۱۳۹۶ حدود ۵۰درصد نسبت به گذشته به جمعیت فقرای کشور افزوده شده است».
اعتراف به افزایش هشت میلیونی جمعیت فقیران در کشور در حالی توسط این روزنامه حکومتی اعلام می‌شود که، روزبه کردونی، رئیس پیشین مرکز پژوهش‌های تأمین اجتماعی رژیم، ۱۸فروردین در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین از دو برابر شدن جمعیت زیر خط فقر مطلق در ایران خبر داده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34d8353d-e57b-4db8-b433-c191a7ae89f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات