728 x 90

اعتراف آخوند تقوی به کسادی نماز جمعه‌ها و ریزش معنادار خودهای نظام

آخوند رضا  تقوی
آخوند رضا تقوی

آخوند تقوی از آخوندهای حکومتی و عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خامنه‌ای و نماینده مجلس رژیم روز شنبه ۸مرداد، به کسادی جمعه‌بازارهای رژیم در شهرها، به ریزش معنادار خودهای نظام که ناشی از انزجار و نفرت عمومی از حاکمیت آخوندی است اعتراف می‌کند.
وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی رژیم، افق در پاسخ به سؤال مجری درباره «افت جمعیت بسیار معنی‌داری» در نمایش جمعه‌های رژیم گفت: این مطلبی که شما مطرح می‌کنید تقریباً سؤال خیلی از مردم هست و به‌خصوص مؤمنین و نمازگزاران که یک حساسیتی روی نماز جمعه دارند و مقام معظم رهبری هم به‌خوبی و به شایستگی به این مطلب اشاره کردند. ببینید نماز جمعه به‌صورت یک جریان جدایی از تحولات جامعه که نیست نماز جمعه! در جامعه در متن جامعه داره اقامه میشه همه مسایل را نمی‌توانیم به نماز جمعه گره بزنیم و اگر آسیبی و عدم موفقیتی را در اینجا شاهد هستیم برخی از پدیده‌ها و تحولاتی که در جامعه اثر می‌گذارد روی نماز جمعه هم تاثیرگذار است. 


مجری: مثل چی؟
آخوند تقوی: مثلا اگر گرانی‌ها گرانی‌ها روی نماز جمعه اثر داره اینها حالا من چیزی که سالهای سال بودم، درگیریهای جناحی و اختلافات مسئولان روی نماز جمعه اثر داره اینها چیزهایی ست که می‌توانیم ما مدیریتهای ضعیف و این‌که کارهای مردم گاهی گره می‌خوره توی ادارات اینها کارگشایی نمیشه مردم نگران می‌شوم و مثل کسی که اعتراض داشته باشند و قهر کنند یک چنین وضعیتی را ما می‌دیدیم شاهد بودیم. .
نکته دیگه برخی از دستگاههای فرهنگی گاهی خطبه‌ها و توصیه‌های ائمه جمعه را خنثی می‌کنند. یعنی بعضی از خبرهایی که در رسانه‌ها منتشر میشه بعضی از برنامه‌هایی گاهی در صدا و سیما منتشر میشه شبکه سینمایی کشور گاهی مسایلی را مطرح می‌کنند که یک عده اینها گاهی خنثی کننده سایر برنامه‌ها میشه مثل این‌که تعلیم و تربیت معلمین ما را فرض کنید که صحنه‌های خیابانی گاهی خنثی‌اش می‌کند. روی حوزه فرهنگ عمومی گاهی سایه می‌اندازد روی فرهنگ مدرسی و مشکل درست می‌کند گاهی خانواده‌ها در فرهنگ خانواده بگونه‌ای است که تلاشهای معلم را توی کلاس خنثی می‌کند...


مجری:... اما تو ذوق میزنه خیلی یعنی به‌خصوص مردمی که هم از طریق دوربینهای صدا و سیما نماز جمعه را می‌بینند هم کسانی که حضور دارند این هم فاصله بین مردم و مسئولان در نماز جمعه هست... یعنی واقعاً مسئولان خودشان را جنس برتر می‌دانند نسبت به مردم؟ یا واقعاً فکر می‌کنند که خیلی جان‌شان در خطر است می‌آیند اون جلو می‌نشینند؟

تقوی:... نهادهای امنیتی نهادهای انتظامی و نظارتی هستند که اینها را تعیین می‌کنند...
تو همین نماز جمعه انفجار حاصل شد که چندین نفر به‌شهادت رسیدند در زمان خود ما که بنده که مسئول بودم بعضی از کسانی را که از داخل نماز بچه‌های اطلاعات و حفاظت شناسایی‌شان کردند دستگیرشان کردند بردند ببینید نماز جمعه تهرانی که می‌بینید در یک روز ده تا بیست تا مسئول وزیر و شخصیتها اونجا نشسته‌اند خود امنیتی‌ها اجازه نمی‌دهند...
اینها نگاه امنیتی به‌هرحال ما دشمن داریم.

 

آخوند تقوی: یک فرمانداری یک استانداری آمده بود یک معدن شن به ستاد نماز جمعه نه به شخص امام جمعه به ستاد نماز جمعه واگذار کرده بود چون می‌خواستند نماز جمعه را اداره کنند دیگه اون معدن شن را اونها هم رفته بودند به یک فردی اجاره داده بودند اجاره‌اش را می‌گرفتند و برای اقامه نماز جمعه تعمیر مصلی و این‌گونه کارها و کرایه کردن ماشین که بروند نمازگزاران را بیاورند صرف می‌کردند یا در کارهای دیگه اقتصادی وارد می‌شدند (شبکه تلویزیون افق، رژیم ۸مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48bd0ee7-b75e-4867-8adf-61b2ab8b9c51"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات