728 x 90

اعتراضات گسترده خیابانی در ونزوئلا به‌دنبال برگزاری انتخابات در این کشور

اعتراضات خیابانی در ونزوئلا
اعتراضات خیابانی در ونزوئلا

به‌دنبال اعلام نام مادورو، رئیس‌جمهور کنونی ونزوئلا به‌عنوان فرد پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری در روز یکشنبه هفتم مرداد، کاراکاس، پایتخت این کشور و دیگر شهرهای ونزوئلا شاهد اعتراضات و تظاهرات گسترده دهها هزار معترضی بود که نتایج انتخابات را به چالش کشیدند.
شبکه‌های اجتماعی در روز دوشنبه شاهد تصاویر هزاران معترضی بود که با حرکت به سوی کاخ ریاست‌جمهوری در پایتخت، پلاکاردهای «دیکتاتور را پایین بکشید» را به همراه داشتند.
علاوه بر کاراکاس، تظاهرات در شهرهای دیگر نیز از جمله ماراکای گزارش‌شده است. ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که در ایالت ساحلی فالکون، تظاهر کنندگان مجسمه مادورو را سرنگون کردند
اعلام پیروزی مادورو در حالی انجام شد که نظرسنجی‌های مستقل به پیروزی بزرگ اپوزیسیون اشاره داشتند.
ائتلاف اپوزیسیون به رهبری ماریا کورینا ماچادو پیش‌تر پیروزی مادورو را رد و اعلام کرد بر اساس مدارک، ادموندو گونزالس، نامزد اپوزیسیون، ۷۰درصد از آرا را در مقابل ۳۰درصد آرای مادورو به دست آورده است. .
این در حالی است که حزب حاکم مدعی است نیکلاس مادورو در رأی‌گیری روز یکشنبه با کسب بیش از ۵۱درصد از آرا، بر رقیب خود گونزالس غلبه کرده و توانسته برای سومین بار رئیس‌جمهوری ونزوئلا شود.
در همین حال آمریکا و بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی و اروپا ضمن رد نتایج اعلام شده توسط دولت ونزوئلا خواهان روشنگری پیرامون تقلبات اعمال شده در این انتخابات شدند. اما از سوی دیگر کشورهای ایران روسیه و چین با موفقیت‌آمیز خواندن این انتخابات، پیروزی مادورو را تبریک گفتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64cf4cfe-5403-45fa-b530-93a3c780aaaa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات