728 x 90

اظهارات دادستان دادگاه استیناف سوئد درباره استماع سرجلاد مصطفی پورمحمدی و سردژخیم محمد مقیسه‌ای

دادگاه استیناف سوئد
دادگاه استیناف سوئد

- دادستان دادگاه استیناف سوئد در پاسخ به درخواست وکلای رژیم آخوندی و دژخیم حمید نوری برای استماع سرجلاد مصطفی پورمحمدی و سردژخیم محمد مقیسه‌ای پاسخ داد «مصاحبه» با آنها موضوعیت ندارد و «اگر قرار باشد این افراد توسط پلیس سوئد استماع شوند، به ظن ارتکاب جرم به آنها این سرویس داده می‌شود که در حین بازجویی توسط وکیل مدافع به آنها کمک شود»!

- دادستان سوئد در جوابیه خود به دادگاه استیناف نوشت: وکلای متهم شاهدان جدیدی را دعوت کرده‌اند که همگی در ایران هستند. پلیس و دادستان سوئد نمی‌توانند به ایران سفر کنند و حداقل تاکنون هیچ پاسخی از مقامات ایرانی به درخواست کمک قضایی دریافت نکرده‌اند.

- دادستان نوشت: دادستان مفروض می‌گیرد وکیل متهم اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد این افراد قصد دارند به سوئد بیایند تا توسط پلیس سوئد در اینجا مورد استماع قرار گیرند و سپس، در صورتی که هنوز موضوعیت داشته باشد در دادگاه تجدیدنظر استماع شوند.

- اما انجام مصاحبه به‌عنوان شاهد با مصطفی پورمحمدی یکی از اعضای کمیته موسوم به مرگ در دوران جنایت و محمد مقیسه‌ای (ناصریان) موضوعیتی ندارد.

- محققان پرونده البته با وکلای متهم تماس خواهند گرفت تا روند عملی را بررسی کنند اما اگر قرار باشد این افراد توسط پلیس سوئد استماع شوند، به‌خاطر ظن ارتکاب جرم مورد بازجویی قرار می‌گیرند و حین بازجویی وکیل مدافع می‌تواند به آنها کمک کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5984925-b4c6-47f5-955b-b8e80531d19e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات