728 x 90

اطلاعیه کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت در محکومیت سرکوب مردم بیگناه در منطقه کورین زاهدان

اطلاعیه کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
اطلاعیه کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت

اطلاعیه کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت

نیروهای سرکوبگر سپاه پاسداران دست به سرکوب مردم بیگناه در منطقه کورین زاهدان در استان سیستان بلوچستان ایران زده و بر روی آنان آتش گشوده‌اند. این حمله بیرحمانه در اول ژانویه زمانی صورت گرفت که مردم در اعتراض به کشتار عزیزانشان توسط رژیم تجمع کردند.

فیلمهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که خودروهای نظامی رژیم حامل سلاحهای نیمه‌سنگین به سمت این منطقه از زاهدان در حرکت هستند.

 

گزارشات بعدی نشان می‌دهد که رژیم در ساعت ۹صبح اول ژانویه توپ‌باران معترضان بی‌گناه را شروع کرده است. کشته شدن سه تن از جمله یک زن و یک کودک ۱۲ساله گزارش‌شده است.

مردم و جوانان بلوچ از حق هر گونه دفاع از خود در برابر نیروهای تا دندان مسلح سپاه پاسداران برخوردارند هم‌چنانکه در اعتراضات عمده در اواخر فوریه گذشته در استان سیستان بلوچستان نیز چنین بود.

 

در آنجا بر اساس گزارشات ملل متحد حداقل ۱۰سوخت‌بر در این استان در همسایگی پاکستان به‌دست نیروهای سپاه پاسداران با شلیک گلوله کشته شدند که این خود منجر به تظاهراتی در روز ۲۲فوریه در شهر سراوان و چندین شهر دیگر در این استان گردید. یکبار دیگر طی آن اعتراضات سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی با مهمات کشنده بر روی معترضان و کسانی که نظاره‌گر صحنه بودند آتش گشودند.

استان سیستان و بلوچستان به‌دلیل سیاست‌های فاسد و سرکوبگرانه این رژیم در فقر شدید به‌سر می‌برد. رژیم آخوندی درصدد کشتار در زاهدان است. در حالی‌که همین دو هفته پیش نقض سیستماتیک و آشکار در ایران در مجمع عمومی ملل متحد برای شصت و هشتمین بار محکوم گردید.

 

زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین‌المللی از اعتراضات مشروع مردم ایران برای آزادی، عدالت، حقوق‌بشر و رفاه آنان پشتیبانی نماید و حاکمان ایران را به‌خاطر سرکوب این مردم مورد حسابرسی قرار دهد.

کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت کشتار مردم بیگناه در منطقه کورین زاهدان را قویاً محکوم می‌کند و به‌عنوان اولین گام از کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد و مقامات اتحادیه اروپا می‌خواهد که برای توقف به آن دست به اقدام فوری بزنند.

 

ریاست کمیته بین‌المللی: آلخو ویدال کوادراس نایب‌رئیس پارلمان اروپا از ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴ - پروفسور فیزیک اتمی در اسپانیا

-جولیو ترتزی وزیر خارجه سابق ایتالیا، رئیس کمیته حمایت از عدالت و حقوق‌بشر در ایران

-استراون استیونسون رئیس کمیته حمایت از آزادیهای سیاسی در ایران، رئیس گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا از ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴

- پائولو کازاکا نماینده سابق پارلمان اروپا، بنیانگذار و مدیر اجرایی فروم دمکراتیک جنوب آسیا و مؤسس انجمن بین‌المللی همکاری انسانی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1634a522-2458-4b85-b0f7-64bfedb21756"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات