728 x 90

اطلاعیه کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای یک ایران آزاد - بازدید هیأت پارلمانترهای ایتالیا از اشرف۳

اطلاعیه کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای یک ایران آزاد
اطلاعیه کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای یک ایران آزاد

اطلاعیه کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای یک ایران آزاد

بازدید هیأت پارلمانترهای ایتالیا از اشرف۳

به ریاست سناتور جولیو ترتزی رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در سنا

و دیدار با خانم مریم رجوی

 

هیات قانونگذاران ایتالیایی بر حمایت خود از مقاومت ایران و برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی

برای تشکیل یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت برابری زن و مرد و احترام به حقوق‌بشر تأکید کرد

 

سناتور جولیو ترتزی: پیشرفتهای اشرف۳ در سالهای اخیر از هر نظر و ظرفیتهای انسانی سازماندهانه و سیاسی سازمان مجاهدین و رهبری خارق‌العاده خانم رجوی

استقرار یک جمهوری دموکراتیک را در ایران بیشتر از همیشه در چشم‌انداز قرار داده است

 

خانم استفانیا آسکاری: خانم رجوی یک رهبر واقعی و قدرتمند است که در شرایط سختی این جنبش را هدایت کرده است این وظیفه و تعهد پارلمان ایتالیا است که از مردم و مقاومت ایران حمایت کند

 

امانوئله پوتزولو:

خانم رجوی فقط مردم ایران را آزاد نمی‌کنند

بلکه تمدن و فرهنگ ایران را از یوغ آخوندها نجات می‌دهند

این فقط برای ایران مهم نیست برای همه جهان ارزشمند است

 

روز پنجشنبه، ۲مارس ۲۰۲۳ -۱۱ اسفند۱۴۰۱ هیاتی از پارلمانترهای ایتالیایی به ریاست سناتور جولیو ترتزی رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در سنا و وزیر خارجه سابق این کشور و با شرکت امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون خارجه و استفانیا آسکاری عضو کمیسیون قضایی پارلمان این کشور با خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران برای انتقال حاکمیت به مردم ایران دیدار و گفتگو کردند. این هیأت هم‌چنین از موزه مقاومت ایران در اشرف دیدار کرده و در جمع هزاران تن از مسئولان و اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران حضور یافتند و سخنرانی کردند.

هیات قانونگذاران ایتالیایی بر حمایت خود از مقاومت ایران و برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی برای تشکیل یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت، برابری زن و مرد و احترام به حقوق‌بشر تأکید کرد.

 

سناتور ترتزی در این دیدار ضمن تجلیل از قیام مردم ایران و شهیدان و زندانیان این قیام گفت: آنچه ما امروز در اینجا می‌بینیم حاصل ۴۰سال مبارزه سازمان‌یافته مجاهدین خلق با دهها هزار شهید است. پیشرفتهاتی اشرف۳ در سالهای اخیر از هر نظر و ظرفیتهای انسانی سازماندهانه و سیاسی سازمان مجاهدین و رهبری خارق‌العاده خانم رجوی، استقرار یک جمهوری دموکراتیک را در ایران بیشتر از همیشه در چشم‌انداز قرار داده است.

او تأکید کرد مماشات اتحادیه اروپا و کشورهای عضو در مقابل رژیم ایران بسیار مخرب است و این رژیم را در ادامه سیاست‌های سرکوبگرانه‌اش در داخل و جنگ‌افروزی در منطقه و صدور تروریزم به جهان جری‌تر می‌کند. سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی گذاشته شود و سفارتهای رژیم که در واقع پایگاه فعالیت‌های جاسوسی و محلی برای مأموران درگیر در فعالیت‌های تروریستی می‌باشد هر چه سریع‌تر بسته شود و دیپلماتهای درگیر اخراج شوند.

مبارزه مردم ایران برای آزادی به دوران حاکمیت رژیم مذهبی محدود نمی‌شود آنها در دوران دیکتاتوری شاه نیز برای آزادی می‌جنگیدند. وی افزود مردم ایران در هر دو رژیم تحت ستم و سرکوب قرار داشتند و به همین خاطر امروز در قیامشان هر نوع دیکتاتوری را نفی می‌کنند. بازگشت به دیکتاتوری پیشین سرابی بیش نیست و تنها رژیم ایران از چنین بحثی سود می‌برد

 

خانم استفانیا آسکاری گفت: اقدامات رژیم ایران علیه زنان نشان می‌دهد که چقدر از آنان می‌ترسد. من به‌شدت تحت تأثیر رنجهایی که مقاومت ایران تحمل کرده قرار گرفتم و خانم رجوی یک رهبر واقعی و قدرتمند است که در چنین شرایط سختی این جنبش را هدایت کرده است. این وظیفه و تعهد پارلمان ایتالیا است که از مردم و مقاومت ایران حمایت کند.

 

آقای امانوئله پوتز ولو گفت: ایران دارای تاریخی بسیار طولانی و تمدنی بزرگ است و خانم رجوی فقط مردم ایران را آزاد نمی‌کنند بلکه تمدن و فرهنگ ایران را از یوغ آخوندها نجات می‌دهند. این فقط برای ایران مهم نیست برای همه جهان ارزشمند است. آنچه ما امروز در اشرف۳ دیدیم و شنیدیم تعهد ما و همکارانمان را به رساندن صدا و پیام این مقاومت و افشای رژیم و به‌طور خاص سوءاستفاده از مذهب را دو چندان می‌کند.

رئیس‌جمهور منتخب مریم رجوی ضمن تقدیر از اظهارات نمایندگان کمیته پارلمانترها برای ایران آزاد، از اعضای هر دو مجلس ایتالیا در دفاع و حفاظت از مجاهدین در اشرف و انتقال آنها از عراق به کشورهای اروپایی و آلبانی تحت حفاظت بین‌المللی تشکر کرد. خانم رجوی گفت: رژیم ایران تنها با سرکوب و شکنجه و اعدام از گسترش قیام جلوگیری کرده و به حیات خود ادامه می‌دهد ولی با این حال قادر به کنترل وضعیت انفجاری جامعه و مقابله با جوانان شورشگر و مقاومت سازمان‌یافته در داخل کشور نیست.

کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای یک ایران آزاد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6f2c840-fa45-45c3-952f-8cb10d2fc9e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات