728 x 90

اطلاعیه مرکز زاگرس برای حقوق‌بشر مستقر در سوئیس دارای رتبه مشورتی سازمان ملل متحد

اطلاعیه مرکز زاگرس برای حقوق‌بشر مستقر در سوئیس
اطلاعیه مرکز زاگرس برای حقوق‌بشر مستقر در سوئیس

در ۲۰ژوئن ۲۰۲۳، نیرویی متشکل از حدود ۱۰۰۰ افسر پلیس آلبانیایی حمله غیرمنتظره‌ای به کمپ اشرف-۳ انجام دادند که باعث تخریب گسترده اموال و صدمات جدی در بین ساکنان شد.

در جریان این حمله، بسیاری از درها، کمدها و تجهیزات تخریب و بسیاری از رایانه‌ها نیز ضبط شد. پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور و اسپری فلفل، رنج جسمی و روحی را به ساکنان وارد کرد که هیچ تهدیدی قریب‌الوقوع نداشتند.

ما عمیقاً برای مرگ غم‌انگیز یکی از ساکنان کمپ در جریان این حمله ابراز تأسف می‌کنیم و همبستگی خود را با بیش از ۱۰۰نفر مجروح که وضعیت برخی از آنها وخیم است ابراز می‌کنیم.

این حملات به اردوگاههای پناهندگان ایرانی در آلبانی غیرقابل قبول و نقض مستقیم تضمینهای امنیتی و بهداشتی سازمان ملل متحد و ایالات متحده به ساکنان اشرف-۳ است.

ما از سازمان ملل متحد، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و جامعه بین‌المللی به‌عنوان یک کل می‌خواهیم که فشار دیپلماتیک بر آلبانی اعمال کنند تا اطمینان حاصل شود که چنین اقدامات غیرقانونی و خشونت آمیزی در آینده تکرار نخواهد شد. مسئولان این حمله باید پاسخگوی اقدامات خود باشند و اقدامات لازم برای تضمین امنیت، سلامت و رفاه ساکنان کمپ اشرف و همه پناهندگان در آلبانی انجام شود.

ما هوشیار هستیم و به نظارت دقیق اوضاع ادامه خواهیم داد و قویاً از حقوق پناهندگان حمایت می‌کنیم و خواستار عدالت و احترام به حقوق‌بشر هستیم.

مرکز حقوق‌بشر زاگرس

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02861c47-d444-40c5-8b24-1bf2d4512f79"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات