728 x 90

اطلاعیه عدالت برای قربانیان قتل‌عام ۱۳۶۷: ابتکار جهانی جدید-رهبران سابق جهان خواستار حمایت عملی از قیام در ایران شدند

اطلاعیه عدالت برای قربانیان قتل‌عام ۱۳۶۷
اطلاعیه عدالت برای قربانیان قتل‌عام ۱۳۶۷

اطلاعیه عدالت برای قربانیان قتل‌عام ۱۳۶۷

ابتکار جهانی جدید

بیش از ۱۰۰نفر از رهبران سابق جهان

خواستار حمایت از قیام در ایران با اقدامات عملی هستند

دو رئیس سابق کمیسیون اروپا و دهها رهبر اروپایی

از جمله امضاکنندگان این نامه سرگشاده هستند

بیش از ۱۰۰ رهبر برجسته سابق جهان به‌نمایندگی از ۴۶کشور در یک ابتکار جهانی جدید اعلام کردند جامعه بین‌المللی باید از معترضان دموکراسی‌خواه ایران حمایت کند و سپاه پاسداران را در لیست سیاه قرار دهد. این فراخوان در نامه‌یی دسته‌جمعی به رهبران قدرتهای جهانی، تنها چند روز پس از اعدام سه معترض توسط رژیم صورت گرفت.

این سه مرد به‌دلیل شرکت در قیام سراسری که سپتامبر گذشته آغاز شد، اعدام شدند.

در نامه آمده است: ما شما را تشویق می‌کنیم که در همبستگی با مردم ایران در آرزوی آنها برای یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین از دولت و دموکراتیک بایستید که در آن هیچ فردی، به‌دلیل مذهب یا نسبت خانوادگی، نسبت به دیگران امتیازی نداشته باشد. در این نامه سرگشاده آمده است که مردم ایران از طریق شعارهای خود به صراحت اعلام کرده‌اند که همه اشکال دیکتاتوری را اعم از شاه مخلوع یا رژیم تئوکراتیک کنونی را نفی و بنابراین هر گونه ارتباط با هر یک را رد می‌کنند.

رهبران تصریح کردند که طرح ۱۰ ماده‌یی برای آینده ایران که توسط خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب ائتلاف دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران بیان شده است، شایسته حمایت بین‌المللی است.

امضاکنندگان این نامه شامل ۵۰رئیس‌جمهور سابق، ۴۷نخست‌وزیر سابق، یک صدراعظم سابق و ۹رئیس دولت سابق دیگر از سراسر جهان هستند. دو رئیس سابق کمیسیون اروپا و سه برنده جایزه صلح نوبل از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

آنها تأکید کردند: دهه‌ها سکوت و بی‌عملی آشکار جامعه بین‌المللی به فرهنگ معافیت از مجازات در ایران کمک کرده است. از دهه۱۹۸۰، مقامات در ایران دهها هزار معترض و زندانی سیاسی را اعدام کرده‌اند. در این نامه آمده است که تنها در تابستان ۱۹۸۸ بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی - که اکثریت عظیم آنها اعضای اپوزیسیون مجاهدین خلق بودند -با بربریت قتل‌عام شدند.

امضاکنندگان مداخله رژیم ایران در خاورمیانه و اروپا، از جمله ارائه پهپادها برای کمک به جنگ روسیه علیه اوکراین و تلاش‌های تروریستی و حملات سایبری آن در آلبانی را محکوم کردند.

ما از ملت‌های شما می‌خواهیم که در تلاش برای تغییر در کنار مردم ایران بایستند و گام‌های قاطعی علیه رژیم کنونی بردارند. این شامل قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سیاه و پاسخگویی مقامات رژیم به جنایات علیه بشریت است.

 

عدالت برای قربانیان کشتار ۱۹۸۸ در ایران (JVMI)

۲۳ مه ۲۰۲۳

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66e95467-4538-49e9-bf01-745df18b4da0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات