728 x 90

اطلاعات جدید از حمله پهپادی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران به اربیل

حمله پهپادی به اربیل
حمله پهپادی به اربیل

سازمان مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان اعلام کرد اطلاعات جدیدی درباره حمله پهپادی به منطقه‌یی در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل به دست آمده و در بیانیه‌یی از ردپای شبه‌نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران در این حمله خبر داد.

بر اساس این گزارش روی بال‌های این پهپادها نوشته بود: «درود بر تو ای جمال عراق» و این اشاره‌یی است به ابومهدی المهندس تروریست که در ژانویه ۲۰۲۰ در پیرامون فرودگاه بغداد به همراه قاسم سلیمانی، سرکرده پیشین نیروی تروریستی قدس سپاه توسط آمریکا کشته شده است.

روی یکی دیگر از پهپادها نوشته شده بود «قاصم الجبارین» و این نام یکی از گروه‌های زیرمجموعه شبه‌نظامیان حزب‌الله عراق وابسته به رژیم ایران است. این گروه متخصص بمب‌گذاریهای کنار جاده‌یی برای هدف قرار دادن کامیونهای حامل تجهیزات لجستیکی برای ارتش آمریکا است.


امید خوشناو، استاندار اربیل گفت که سه پهپاد در آسمان روستاهای شمال این شهر و در فاصله چند کیلومتری ساختمان کنسولگری رهگیری و سرنگون شدند. او اعلام کرد: «پهپاد انتحاری صبح امروز در روستای پراگ در شمال اربیل و دو پهپاد در روستای کومه سبان سرنگون شدند. این روستاها حدود ۳ کیلومتر با ساختمان جدید کنسولگری فاصله دارند».

پایگاه و مراکز عراقی که محل حضور سربازان آمریکایی در عراق است، بارها هدف حملات پهپادی گروه‌های وابسته به رژیم ایران قرار گرفته‌اند. یک پهپاد انتحاری هم ابتدای ماه جاری پایگاه نظامی ویکتوریا در فرودگاه بین‌المللی بغداد را هدف قرار داد. پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار هم در ۶ژوئن هدف حملات مشابهی قرار گرفت.
از اواسط ماه آوریل، گروه‌های شبه‌نظامی مسلح که برخی از آنها ناشناس بوده و برخی نیز نام‌های جدیدی برای خود گزیده‌اند، به استفاده از پهپادها برای انجام حملات خود روی آورده‌اند.
پیش‌تر منابع عراقی به خبرگزاری «رویترز» گفته‌اند رژیم ایران به بازسازی شبه‌نظامیان وابسته به خود اقدام کرده و صدها نفر از میان نیروهای مورد اعتماد در عراق را انتخاب کرده و با تشکیل گروه‌های کوچک، جنگ پهپادی به آنها می‌آموزد.

ژنرال مکنزی، فرمانده سنتکام در ۱۰ژوئن گفت که گروه‌های مسلح وابسته به تهران که خواهان خروج آمریکا از عراق هستند، به استفاده از پهپاد روی آورده‌اند (العربیه ۵تیر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c53f0d83-e2a8-48a0-9693-9552ea01e767"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات