728 x 90

استیضاح وزیر صنعت با ۵۱امضا تحویل هیأت‌رئیسه شد

استیضاح وزیر صنعت با ۵۱امضا تحویل هیأت‌رئیسه شد
استیضاح وزیر صنعت با ۵۱امضا تحویل هیأت‌رئیسه شد

طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در ۱۵محور و با امضای ۵۱نفر از نمایندگان مجلس ارتجاع به هیأت‌رئیسه تحویل شد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مجلس رژیم از شاهین شهر در گفت: طرح استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت‌، معدن و تجارت با ۵۱ امضا تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس شد.

وی افزود: این طرح در ۱۵محور تدوین شده که از جمله محورهای آن می‌توان به عدم مدیریت بازار خودرو و افزایش قیمت در این بخش اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید:

در مراحل پایانی عمر رژیم و گسترش اعتراضات مردمی در شهرهای ایران تشدید تضادها در رأس حاکمیت اوج دیگری می‌گیرند و رژیم را ناگزیر از حذف و تسویه‌هایی می‌کند تا بدینوسیله بتواند چند روزی بیشتر بر مسند قدرت بماند و این تجربه ایست که در دوران پایانی رژیم شاه به سرنگونی او منجر شد و هر رژیم دیکتاتوری ناگزیر از این حذف و تسویه‌ها است. طی روزهای اخیر موجی از استیضاح وزرای دولت آخوند روحانی به جریان افتاده است که مهمترین خبرهای آن به‌صورت زیر بود:

 

استیضاح رحمانی‌فضلی در نوبت

بتاریخ ۲۱مردادماه ۱۳۹۷ عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع از ارجاع طرح استیضاح وزیر کشور کابینه آخوند روحانی به کمیسیون شوراهای مجلس خبر داد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد گفت: طبیعتاًًً اعضای کمیسیون شوراهای قوه مقننه در هفته اول کاری مجلس پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه اعلام وصول می‌کنند.
وی افزود: طبق آئین‌نامه وزیر یک هفته فرصت دارد تا در کمیسیون حاضر شده و درباره محور‌های استیضاح توضیح دهد.
یوسف نژاد گفت: اگر متقاضیان استیضاح از توضیحات وزیر قانع شدند، استیضاح از دستورکار کمیسیون خارج می‌شود و اگر قانع نشدند، گزارش هیأت‌رئیسه کمیسیون شوراها درباره استیضاح وزیر به هیأت‌رئیسه پارلمان ارجاع می‌شود تا با تصمیم هیأت‌رئیسه در دستورکار صحن علنی قوه مقننه قرار گیرد.

 

استیضاح و برکناری کرباسیان، وزیر اقتصاد دولت روحانی

روز ۴شهریور ۹۷مجلس ارتجاع وزیر اقتصاد دولت روحانی را مورد استیضاح قرار داد و با رأی عدم‌اعتماد او را برکنار کرد. پیش از این نیز روز ۱۷مرداد، وزیر کار روحانی استیضاح و برکنار شد.
در جریان استیضاح ربیعی یکی از نمایندگان باند موسوم به امید در مجلس رژیم به نام غلامرضا حیدری گفت استیضاح ربیعی استیضاح کل نظام بود.
اما استیضاح دومین وزیر کابینه روحانی پیامدهای بسا مهم‌تری داشت از جمله شکافی را که در باند اصلاح‌طلبان بروز کرده، بیش‌‌ از‌ پیش نمایان کرد.
بلافاصله بعد از عزل کرباسیان، وزیر اقتصاد دولت روحانی، این شکاف به رأس نظام منتقل شد.
حسام‌الدین آشنا، مشاور روحانی، تلویحا برای باند رقیب خط‌ و نشان کشید و با اشاره به حضور روحانی در روز سه‌شنبه ۶شهریور در مجلس ارتجاع، نوشت: «دومین وزیر شاخص در فسادستیزی را کنار زدند. حال و هوای جلسه سه‌شنبه شفاف‌تر شد».(سایت عصر ایران ۴شهریور ۹۷). پیش از این باند روحانی مطرح می‌کردند که روحانی باید دست باند رقیب را رو کند.

 

رو شدن گوشه‌یی از فساد در حاکمیت آخوندی در جریان استیضاح علی ربیعی

در جریان استیضاح علی ربیعی، وزیر کار دولت روحانی، گوشه‌یی از فساد در نظام فسادگستر آخوندی رو شد.
به نوشته‌ سایت حکومتی خبرآنلاین بتاریخ 18مردادماه، روز استیضاح ربیعی به روز «بگومگوها و بگم‌بگم‌ها»‌ یعنی افشاگری پیرامون فساد باندها علیه یکدیگر تبدیل شد.
بگو‌مگوها و بگم‌بگم‌ها ضمنا اشاره به جریان حضور احمدی‌نژاد در مجلس آخوندی است که در جریان آن احمدی‌نژاد گوشه‌یی از فساد یکی از برادران لاریجانی را افشا کرد.
علی لاریجانی افشاگری احمدی‌نژاد را برنتافت و عذر او را از مجلس خواست و احمدی‌نژاد نیز با حالت قهر و اعتراض از مجلس خارج شد.

در جریان استیضاح علی ربیعی تعدادی از نمایندگان مخالف او را متهم به لابی‌گری و ارایه پیشنهاد رشوه و خرید رأی آنها کرده‌اند. متقابلاً علی ربیعی هم نمایندگانی از باند خامنه‌ای را متهم کرد که به او مراجعه کرده و خواهان دریافت رشوه شده‌‌اند.
از جمله اتهامات علی ربیعی به نمایندگان باند خامنه‌ای افشاگری او علیه محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، است و در این رابطه گفت‌: «رئیس بهزیستی سبزوار یک خانم برجسته است اما به من فشار می‌آوردند که یا این فرد را بردار یا شما را استیضاح می‌کنیم. در اتاق من در جلوی چشم من بدون این‌که ترسی از من داشته باشند در چشم من نگاه می‌کنند و می‌گویند سالی ۴۰۰–۵۰۰میلیون تومان به حساب فرد مورد نظر واریز کن و به هر کسی که من می‌گویم بده».(خبرگزاری ایسنا ۱۷مرداد ۹۷)
متقابلاً پورابراهیمی وزارت تعاون و علی ربیعی را متهم به عدم ارائه ارز پتروشیمی‌ها کرد که در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد کرده است.
چند تن از نمایندگان نیز از فساد ربیعی و وزارت کار گفتند و فاش کردند که ربیعی به آنها پیشنهاد رشوه داده است.
از جمله آنها محمود نگهبان بود که گفت فساد در زیر مجموعه اقتصادی وزارت کار بیداد می‌کند و عناصر بالایی این وزارتخانه را عده‌یی فرصت‌طلب نامید که به فکر ثروت‌اندوزی هستند.(خبرگزاری فارس ۱۷مرداد ۹۷)
یکی دیگر از نمایندگان موافق استیضاح ربیعی، علی رستمیان، گفت: «توسط یکی از فرستادگان جناب آقای بندپی به بنده گفته شد ۵۰۰میلیون تومان به شما می‌دهیم به نام یک خیریه».
همچنین این نماینده مجلس ارتجاع در افشاگری علیه معاون ربیعی فاش ساخت «۹۰۰میلیون تومان صرف هزینه همایش و مهمانی شاهانه محسنی بندپی شده است».
قاسم جاسمی به معامله نمایندگان مجلس ارتجاع با علی ربیعی اشاره کرد که از صبح عده‌یی از آنها در حال معامله با ربیعی بوده‌اند.
 

مجلس رژیم - استیضاح سه وزیر دولت آخوند روحانی، صحنه هراس حکومت آخوندی از اعتراضات و قیام مردم

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a5cd30a-0afb-49b2-912d-ed1b66258f21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات