728 x 90

استمرار موج محکومیت‌های جهانی علیه اعدام دو جوان قیامی محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی

پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا
پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا

در پی اعدام جنایتکارانه محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی توسط دژخیمان خامنه‌ای موج محکومیت جهانی علیه اعدامها هم‌چنان جریان دارد.

روز گذشته بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا به همراه شماری از پارلمانترها این اقدام جنایتکارانه را محکوم کردند. از جمله هلگه لیمبورگ، نوربرت روتگن، فرانک شوابه اعضای پارلمان آلمان، ماکسیم لسنی، کلمان اوتین نمایندگان پارلمان فرانسه، روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا با انتشار بیانیه‌هایی علیه اعدامهای جنایتکاران رژیم موضع گرفتند.

امروز وزیر خارجه استرالیا پنی وانگ در توئیتی نوشت:

استرالیا اعدام معترضان در ایران را محکوم می‌کند. ما از ایران می‌خواهیم که فوراً همه اعدامها را متوقف کند. استرالیا با مجازات اعدام در هر شرایطی علیه همه افراد مخالف است. ما به کار خود در داخل کشور و با کشورهای شریک برای مورد حسابرسی قرار دادن ایران ادامه خواهیم داد.

 

 

توئیت جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق‌بشر برای ایران، ۷ ژانویه۲۰۲۳

من از اعدام دو معترض دیگر شوکه، وحشت‌زده و خشمگین هستم. محمدمهدی کرمی و محمد حسینی برای اعتراف شکنجه شدند. پس از محاکمه‌های خودسرانه و نمایشی بدون داشتن حق محاکمه عادلانه اعدام شدند. این اعدامها باید به شدیدترین وجه ممکن محکوم شوند.

 

توئیت سناتور منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا- ۸ژانویه: «رژیم ایران بارها و بارها نشان داده است که هیچ مرزی وجود ندارد که از آن عبور نکند. اکنون نیروهای امنیتی آن یک خانواده کامل را در شهرستان جوانرود ربوده‌اند».

 

توئیت هنا نیومن پارلمانتر آلمان، ۸ ژانویه۲۰۲۳: ما به‌عنوان یک ملت، متحدتر از همیشه هستیم. امروز برای برگزاری سالگرد ۱۱۵روز اعتراضات ایستاده‌ایم. هم‌چنین در سوگ اعدام شدگان و کشته‌شدگان رژیم و ادای احترام به مسافران هواپیمای مسافری اوکراینی هستیم. این پیام قوی اتحاد هزاران ایرانی است که امروز به جهان می‌دهند.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66844133-daeb-4a5b-969f-7a8965ad3016"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات