728 x 90

ایران قیام سراسری – شماره ۳۷

استمرار قیام سراسری در بیست و یکمین روز، ادامه بازداشتهای خودسرانه

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

ایران قیام سراسری – شماره ۳۷

استمرار قیام سراسری در بیست‌و‌یکمین روز، ادامه بازداشتهای خودسرانه

 

از صبح امروز پنجشنبه چهاردهم مهر، بیست و یکمین روز قیام سراسری، با استمرار اعتراضها و تظاهرات دانش‌آموزان در بسیاری از شهرها مانند رشت، اراک، اسلامشهر، قلعه حسن خان، پرند، قزوین و... . همراه بود. آنها شعار می‌دادند «می‌کشم می‌کشم هر آن که خواهرم کشت»، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد». در شماری از شهرها از جمله در تهران صبح امروز در خیابان ولی عصر، تهرانپارس و اتوبان باقری مردم با زدن بوق ممتد دست به اعتراض زدند. همزمان در اصفهان نیز کشاورزان به اعتراض پرداختند. معلمان سقز در حمایت از مردم بلوچستان اعتصاب کردند. رژیم در بسیاری از شهرها هم‌چنان اینترنت را بسته یا به‌شدت کند کرده است.

شب گذشته چهارشنبه ۱۳مهر در بیستمین روز قیام، مردم در مناطق مختلف تهران از جمله پونک، تجریش، ولیعصر، شهران و سعادت‌آباد با شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای به خیابان آمدند. جمعی از خانواده‌ها مقابل زندان تهران بزرگ تجمع کرده و خواستار آزادی فرزندان خود شدند. شهرهای مختلف از جمله قم، یزد، پارسیان، مشهد، سنندج، کرمانشاه، ارومیه، لاهیجان، معالی‌آباد شیراز، نور آباد ممسنی، کرمان، سقز، کرج و اصفهان شاهد تظاهرات شبانه بودند. در کاشان جوانان شورشگر تصویر بزرگ خامنه‌ای در ورودی نیاسر را به آتش کشیدند.

رژیم آخوندی در وحشت از استمرار قیام، به بازداشت جوانان ادامه می‌دهد. علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران پس از بازدید چهار ساعته از زندان تهران بزرگ و بازدید سه ساعته از زندان اوین گفت: «با آن دست از آشوبگرانی که علیه امنیت ملی اقدام کرده و نظم و امنیت مردم را خدشه‌دار کردند، بدون هیچ‌گونه مسامحه با قاطعیت و صلابت کامل برخورد قاطع قضایی صورت خواهد گرفت و پرونده این افراد به‌صورت ویژه و خارج از نوبت در دادستانی تهران بررسی و تقدیم دادگاه خواهد شد». (خبرگزاری مهر ۱۲مهر ۱۴۰۱)

هاجر چنارانی عضو مجلس رژیم گفت: «بیشتر بازداشت شدگان حوادث اخیر کشور در این استان افراد ۱۴ تا ۱۸سال هستند». (سایت حکومتی انتخاب ۱۳مهر ۱۴۰۱)

محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو مجلس ارتجاع با اشاره به دستگیریها گفت: «این موضوع را از طریق مجلس از دستگاهها و نهادهایی چون صدا و سیما پیگیری خواهیم کرد که یک‌بار دیگر یک پاکسازی انقلابی در این مملکت انجام شود». (خبرگزاری فارس ۹مهر)

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴ مهر ۱۴۰۱ (۶ اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d37a2a82-aa4c-4184-a71c-cf2983218ec1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات