728 x 90

استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا و پاسخ ژنرال مایکل کوریلا درباره اتمی و اعمال تجاوزکارانه رژیم ایران

ژنرال مایکل کوریلا
ژنرال مایکل کوریلا

ژنرال مایکل کوریلا؛ کاندید فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا؛ سنتکام؛ روز سه‌شنبه ۱۹بهمن در استماع کمیته نیروهای مسلح سنا برای بررسی صلاحیت فرمانده جدید سنتکام گفت: «نگرانی من این است که ایران یک کشور در آستانه سلاح اتمی باشد که می‌تواند برای منطقه بسیار بی‌ثبات کننده باشد و منجر به این شود که سایر کشورها برای دفاع از خودشان تلاش کنند».


وی در این استماع در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که نظرتان در رابطه با اقدمات فوق‌العاده تحریک‌آمیز و تنش آفرین که از جانب نیروهای نیابتی ایران در یمن انجام می‌شود، چیست؟ گفت: «این یک نمونه از رفتار شرورانه و تجاوزکارانه ایران از جانب نیروهای نیابتی آنها در منطقه است».
ژنرال کوریلا هم‌چنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این‌که چرا در چند ماه گذشته نیروهای نیابتی رژیم ایران در یمن موشکها و پهپادها را به سمت امارات شلیک می‌کنند؟ با اشاره به شکستهای اخیر شبه‌نظامیان حوثی پاسخ داد: «نظر شخصی من این است که این به میزانی به‌دلیل پیشرویهای تیپهای غول که مورد حمایت امارات می‌باشند در یمن است که مناطقی مانند استان شبوه را از حوثیها پس گرفته‌اند و این واکنش آنها به امارات متحده عربی است».

 

سناتور تام کاتن گفت: سناتور کینگ در مورد این‌که دستیابی ایران به سلاح اتمی و این‌که ما همه فکر می‌کنیم که ایران نباید به سلاح اتمی دست پیدا کند، صحبت کرد. و این چیزی بود که رئیس‌جمهور اوباما در سال۲۰۱۵ در دفاع از توافقنامه هسته‌یی مستمر می‌گفت که به ایران اجازه داده نخواهد شد که به بمب دست پیدا کند. فکر کنم رئیس‌جمهور بایدن هم حرف مشابه‌ای زد که این امکان را باز می‌گذارد که به ایران اجازه دهد به آستانه دستیابی به سلاح اتمی برسد. کسی در مورد کشوری مانند ژاپن این نگرانی را ندارد که فاصله کمی با سلاح اتمی داشته باشد به‌دلیل این‌که ژاپن به‌وسیله مجموعه‌یی افراد ریشوی دیوانه اداره نمی‌شود. این چیزی نیست که بتوان گفت که آمریکا بتواند با ایرانی سر کند که فاصله کمی با دستیابی به یک سلاح اتمی داشته باشد. آیا کشوری مانند اسراییل می‌تواند در چنین شرایطی زندگی کند یا عربستان سعودی یا سایر کشورهای عرب در این منطقه؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d17dd88-2d62-4354-b091-2dda601f288c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات