728 x 90

استماع کمیته نیروهای مسلح سنا با شهادت مقامات جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد ایران

سناتور جک رید دمکرات، رییس کمیته نیروهای مسلح
سناتور جک رید دمکرات، رییس کمیته نیروهای مسلح

سناتور جک رید؛ روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت   در استماع کمیته نیروهای مسلح سنا  گفت: «زمان گریز اتمی از یک سال به چند هفته کاهش یافته است، اورانیوم غنی شده آن تا ۶۰درصد به‌جای میزان توافق شده در توافقنامه رسیده است».
 همچنین در این استماع سناتور  جک رید گفت: «در چهار سالی که ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا از برنامه اقدام مشترک یا برجام خارج شد، ایران پیشرفتهای هسته‌یی کلیدی داشته است. زمان گریز اتمی از یک سال به چند هفته کاهش یافته است، اورانیوم غنی شده آن تا ۶۰درصد به‌جای میزان توافق شده در توافقنامه رسیده است. در زیرساختهای خود تجهیزات آسیب‌دیده را با مدل‌های پیشرفته‌تر جایگزین می‌کند. و در حالی که مذاکرات برای بازگرداندن ایران به برجام در مراحل پایانی است، نتیجه نهایی هنوز مشخص نشده است. فراتر از پیشرفت‌های هسته‌یی، ایران و نیروهای نیابتی ایران به حملات پهپادی در منطقه، از جمله پایگاههایی در عراق و سوریه با حضور نظامی ایالات متحده ادامه می‌دهند. عربستان سعودی و هم‌چنین اکنون، امارات متحده عربی نیز مورد حمله قرار گرفته‌اند.» (سایت کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا ۲۱ اردیبهشت).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ac3ed4a-66f1-4907-a033-5d878a228741"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات