728 x 90

استقبال وزیر خارجه آمریکا از توافق قطر و عربستان

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از توافق حل اختلاف بین قطر و عربستان و متحدان این کشور استقبال کرد و گفت این توافق یک قدم مثبت به سمت اتحاد کشورهای عرب خلیج‌فارس است.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌یی که روز سه‌شنبه ۱۶دی منتشر شد افزود: «ما از تعهد امروز برای بازگرداندن همکاریهای نظامی، اقتصادی، بهداشتی، مقابله با فساد و همکاریهای فرهنگی استقبال می‌کنیم».

وزیر خارجه آمریکا با تأکید بر این‌که احیای روابط کامل دیپلماتیک امری ضروری برای همه در منطقه، برای اتحاد مقابل تهدیدات مشترک است، گفت: «وقتی با هم باشیم، ما قوی هستیم». وی هم‌چنین از میانجیگیری کویت برای حل این اختلافات تشکر کرد.

روز سه‌شنبه ۱۶دی قطر و عربستان سعودی توافقی را برای پایان دادن به اختلافات‌شان در نشست شورای همکاری خلیج‌فارس امضا کردند.

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، نیز در بخشی از سخنان خود در نشست شورای همکاری خلیج‌فارس به رژیم ایران اشاره کرد و گفت: «برای مقابله با رفتار ویرانگر رژیم ایران با چالشهایی مواجه هستیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/22486e5b-409c-411c-98fb-42eb3e2baea5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات