728 x 90

استقبال وزارت‌خارجه و خزانه‌داری آمریکا از قرار گرفتن رژیم ایران در لیست سیاه اف.ای.تی.اف

اجلاس  اف ای تی اف در پاریس
اجلاس اف ای تی اف در پاریس

به‌دنبال تصمیم گروه ویژه اقدام مالی(اف.ای.تی.اف) به اقدامات مقابله‌جویانه با رژیم ایران و برگرداندن این رژیم به لیست سیاه اف.ای.تی.اف، وزارت‌خارجه و خزانه‌داری آمریکا از این تصمیم استقبال کردند.

 

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، ضمن تحسین از اقدام گروه ویژه اقدام مالی برای بازگرداندن نام رژیم ایران به فهرست سیاه این سازمان، گفت رژیم ایران باید با عواقب سرپیچی از استاندارهای جهانی در تصویب معاهده‌های پالرمو و حمایت مالی از تروریسم، روبه‌رو شود.

 

مایک پمپئو روز جمعه دوم اسفند با صدور بیانیه‌یی نوشت:

ایالات متحده فراخوان بیست و یکم فوریه گروه ویژه اقدام مالی (اف.ای.تی.اف) به همه قلمروها به فعال کردن فوری اقدامات مقابله‌جویانه مؤثر برای مصون نگه‌داشتن نظام مالی بین‌المللی از تهدیدات تأمین مالی تروریسم نشأت گرفته از ایران را تحسین می‌کند. این رژیم باید با عواقب عدم التزام ادامه‌دار خود به معیارهای بین‌المللی مواجه شود مشخصاً بی‌عملی آن در تصویب کنوانسیونهای پالرمو و تأمین مالی تروریسم.

از زمانی که برنامه اقدام ایران در سال ۲۰۱۸منقضی شد، ایران در انجام تعهداتش به التزام به استانداردهای ضد پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم اف.ای.تی.اف شامل تصویب کنوانسیونهای پالرمو و تأمین مالی ترویسم ناکام مانده است. این رژیم باید به استانداردهای پایه‌یی که تقریباً همه کشورهای دیگر جهان با آن موافق اند، پایبند باشد. ایران باید رفتار غیرمسئولانه خود دست بردارد و مانند یک کشور معمولی رفتار کند در صورتی که می‌خواهد به انزوای خود پایان دهد.

 

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره قرار گرفتن رژیم ایران در لیست سیاه اف.ای.تی.اف در بیانیه‌یی که روز ۲اسفند منتشر کرد، نوشت:

امروز گروه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) سی و یکمین اجلاس عمومی خود را با بیانیه عمومی به پایان رساند و خواستار اقدامات مقابله‌جویانه در مورد ایران شد. FATF هم‌چنین راهنمای شناسایی دیجیتال را برای شناسایی مشتری و راستی‌آزمایی مشتری منتشر کرد، و قانون بررسی پیشینه مشتری وزارت خزانه‌داری را برای انطباق با استانداردهای FATF ارزیابی کرد.

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین، گفت: "ایران ادعا کرد که سرانجام آماده اجرای کنترل‌های اساسی برای مقابله با تأمین مالی غیرقانونی است، اما رژیم نتوانسته است به تعهدات خود به‌خوبی عمل کند." "ما از FATF تشکر می‌کنیم که از شرکای خود در سراسر جهان خواسته است تا گامهای سختی را برای اعمال محدودیتهای مالی برای مصون نگه‌داشتن از سیستم مالی جهانی در برابر تهدیدهای ایران بردارند".

 

دستیار وزیر برای تأمین مالی تروریسم، مارشال بیلینگزلی گفت: "ایالات متحده محکومیت شکست ایران در مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، یک تصمیم ناشی از اجماع ۳۹عضو FATF، را تحسین می‌کند."

 

وی گفت: "ما کشورهای همه جهان را ترغیب می‌کنیم که برای جلوگیری از استفاده ایران از سیستم مالی بین‌المللی برای مقاصد غیرقانونی، گامهای معنی‌دار بردارند. امنیت و سلامتی سیستم مالی بین‌المللی به آن بستگی دارد ".

FATF از کشورها خواستار اقدام متقابل در برابر ایران می‌شود.

FATF از کلیه قلمروها خواسته است اقدامات مقابله‌جویانه مؤثری را بر علیه ایران اعمال کنند، از جمله الزام مؤسسات مالی برای بررسی، اصلاح یا در صورت لزوم خاتمه روابط حساب‌های طرف معامله با بانک‌های ایرانی یا محدود کردن روابط تجاری یا تراکنش مالی با ایران. اقدامات متقابل باید برای محافظت از سیستم مالی بین‌المللی در مقابل تهدیدات پولشویی در جریان، تأمین مالی تروریسم و ​​تأمین مالی گسترش سلاح های کشتار جمعی (ML/TF/PF)ناشی از ایران گسترش یافته و اجرا شود...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b043bd22-e592-4163-bb49-2025bd166ac8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات