728 x 90

استقبال مایک پمپئو از بیانیه مشترک انگلستان، فرانسه و آلمان

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز ۲مهر از بیانیه مشترک سه کشور بزرگ اروپایی استقبال کرد. وی در حساب توئیتری خود نوشت: آمریکا از دوستان نزدیکمان انگلستان، فرانسه و آلمان به‌خاطر این‌که تصریح کردند رژیم ایران مسئول اصلی اقدام جنگی علیه عربستان سعودی است قدردانی می‌کند.

این امر دیپلماسی و آرمان صلح را تقویت می‌کند. ما از همه کشورها می‌خواهیم که به محکومیت اعمال رژیم ایران بپیوندند.

شب گذشته ۱مهر۹۸ رهبران فرانسه، آلمان و انگلستان موافقت کردند رژیم ایران مسئول حملات ماه جاری به تأسیسات مهم نفتی در عربستان سعودی بوده است.

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان در بیانیه مشترکی که فرانسه منتشر کرد نوشتند: برای ما روشن است رژیم ایران مسئول این حمله است. هیچ توضیح دیگری وجود ندارد. رهبران سه کشور بزرگ اروپایی از رژیم ایران خواستند دست از اقدامات تحریک‌آمیز بردارد.

 

فراخوان برایان هوک به کارزار فشار حداکثری علیه رژیم ایران

برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران  در وزارت خارجه آمریکا شب گذشته ۱مهر ۹۸در جریان سخنرانی خود در انجمن آسیا از دیگر کشورهای جهان خواست به کارزار فشار حداکثری علیه رژیم ایران بپیوندند.

برایان هوک  با اشاره به توسعه طلبی و افراط گرایی رژیم ایران گفت این امر در بطن بی ثباتی منطقه قرار دارد و ریشه سیاست خارجی رژیم  ایران در آن نهفته است.

برایان هوک گفت آمریکا  به دنبال مذاکرات جامعی است که نه فقط موضوع اتمی، که برنامه موشکی ، گسترش ترور، و گروگان گیری - به ویژه گروگان گیری شهروندان آمریکایی - را در برگیرد.

برایان هوک با اشاره به هزینه های رژیم ایران برای گروه های تروریستی و شبه نظامیان در منطقه گفت رژیم ایران در چند سال گذشته فقط ۱۶ میلیارد دلار خرج نیروهای نیابتی خود در یمن، سوریه، و عراق کرده است. وی تاکید کرد که سیاست کارزار فشار حداکثری آمریکا موثر واقع شده و دست این رژیم  را از میلیاردها دلار از این پول ها کوتاه کرده است.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران افزود سپاه پاسداران ایجاد و گسترش ترور را به شکل سازمانی درآورد و تمامی منابع ایران را برای این کار در اختیار گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42abab95-f3ca-43e8-b443-9a2d24b69304"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات