728 x 90

استقبال سناتور جوزف لیبرمن، از تصمیم FATF برای بازگرداندن ایران به‌لیست سیاه

سناتور جوزف لیبرمن،
سناتور جوزف لیبرمن،

نیویورک - سایت یوآنی ۲۱فوریه ۲۰۲۰(۲اسفند۹۸) گزارش داد:

سناتور جوزف لیبرمن، رئیس اتحاد علیه ایران هسته‌ای(UANI) و مارک دی والاس، مدیر اجرایی آن، بیانیه مشترکی را در تقدیر از گروه ویژه اقدام مالی FATF مستقر در پاریس مبنی بر بازگرداندن رژیم ایران به‌«لیست سیاه» در کنار کره شمالی به‌دلیل عدم تطابق کامل این کشور با توصیه‌هایی که سیستم بانک جهانی را در برابر تأمین مالی تروریسم و ​​گسترش غیرقانونی سلاح‌های کشتار جمعی، حفاظت می کند، صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: «تصمیم امروز تأثیرات قابل توجهی روی رژیم‌های سرکش خواهد گذاشت و فوراً کمپین فشار حداکثر دولت ترامپ را تقویت می‌کند.

تأمین مالی تروریسم جهانی یا یک برنامه هسته ای غیرقانونی رفتار عادی نیست، و هیچ کشوری نباید انتظار داشته باشد که بتواند این کارها را انجام دهد و دسترسی به سیستم‌های بانکی جهانی را حفظ کند. 

UANI از FATF تقدیر می‌کند و از انجمن ارتباطات مالی بین بانکی در سراسر جهان (SWIFT) می‌خواهد تا با خاتمه روابط خود با کلیه بانکها و موسسات مالی ایران که هم اکنون به آن شبکه وصل هستند، از این درخواست پیروی کند».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a708284-5ff5-4350-adfd-0633186bb71c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات