728 x 90

استقبال از برنامه هشدار دهنده کرونا در آلمان

برنامه هشدار دهنده کرونا در آلمان
برنامه هشدار دهنده کرونا در آلمان

اپلیکیشن هشدار دهنده کرونا در آلمان با استقبال شدید مردم روبه‌رو بوده است. ۳۰ساعت پس از انتشار این اپلیکیشن، مردم آلمان شش و نیم میلیون نسخه از آن را دانلود و بر روی تلفن هوشمند خود نصب کرده‌اند. این اپلیکیشن توسط دولت آلمان و انستیتو روبرت کخ تولید شده است.

ینس اشپان، وزیر بهداشت و درمان آلمان در پیام ویدیویی خود گفت: اکنون ویروس کرونا برای شیوع خود در آلمان با بیش از شش میلیون مانع روبه‌رو خواهد بود. اشاره اشپان به تعداد دانلود شده نسخه این اپلیکیشن است. وزیر بهداشت و درمان آلمان گفت: کیفیت این اپلیکیشن به حدی است که می‌تواند حتی برای غول‌های جهان دیجیتال، هم‌چون گوگل و اپل نیز آموزنده باشد.
وی گفت: مسئولان این کشور برای هماهنگ کردن و اتصال این اپلیکیشن با اپلیکیشنهای دیگر کشورهای اروپایی با کمیسیون اتحادیه اروپا در تماس هستند.

هدف از این اقدام انتقال سریع اطلاعات افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح همه کشورهای اروپایی اعلام شده است. اشپان متذکر شد که اپلیکیشنهای کشورهای دیگر با اپلیکیشن هشدار دهنده کرونا در آلمان تفاوتهایی دارد. از آن جمله، فرانسه اقدام به ضبط و ثبت اطلاعات به‌طور مرکزی می‌کند.

هزینه تولید این اپلیکیشن بیش از پیش‌بینی‌های نخستین بوده است. بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، دولت آلمان برای تولید این اپلیکیشن مبلغ ۲۰میلیون یورو هزینه کرده است. افزون بر آن، نظارت و بهره‌گیری از این اپلیکیشن، مجموعه هزینه‌های دولت آلمان در این رابطه را به ۶۹میلیون یورو تا پایان سال ۲۰۲۱ افزایش خواهد داد.

این اپلیکیشن می‌تواند از طریق بلوتوث، این‌که آیا کاربران گوشی همراه، به مدت طولانی فاصله‌یی کمتر از دو متر از یکدیگر داشته‌اند یا خیر را اندازه‌گیری کند. اگر پاسخ تست کرونای یک کاربر مثبت باشد و این مورد را در اپلیکیشن وارد کرده باشد، به دیگر کاربرانی که این اپلیکیشن را نصب کرده‌اند، خبر داده می‌شود که در نزدیکی کسی به سر برده‌اند که آلوده به ویروس بوده است. به این ترتیب زنجیره‌های عفونی، سریع‌تر شناسایی می‌شوند.

لوتار ویلر، رئیس مؤسسه روبرت کخ آلمان می‌گوید، درست زمانی که مردم بیشتر جابه‌جا می‌شوند و ترددشان زیادتر شده، این اپلیکیشن در مبارزه با شیوع کرونا نقشی مهمی پیدا می‌کند.

وزیر بهداشت آلمان با تأکید بر اهمیت نقش این اپلیکیشن در مقابله با کرونا اما معتقد است: "این اپلیکیشن جای رفتار معقول را نمی‌گیرد." به‌گفته او رعایت فاصله اجتماعی و موارد بهداشتی و زدن ماسک در وضعیت‌های مشخص هم‌چنان تدابیر مهم در مقابله با کرونا هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44f903b7-d46f-4cdd-994b-f347e4f40b68"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات