728 x 90

استفان هارپر: ما باید امیدوار باشیم که مذاکره‌کنندگان به وین برنگردند...

استفان هارپر نخست‌وزیر سابق کانادا
استفان هارپر نخست‌وزیر سابق کانادا

استفان هارپر نخست‌وزیر سابق کانادا در مقاله‌ای که در نشنال پست روز شنبه ۱۷اردیبهشت منتشر شد نوشت:

در سایه جنگ وحشتناک روسیه علیه همسایه صلح‌آمیز خود، تلاش‌های نادرست برای احیای توافق هسته‌یی ایران و آمریکا ادامه یافته است. ساده‌لوحی خطرناک در میان رهبران غربی که اوکراین را خارج از ناتو ترک کردند، هم‌چنین زمینه‌ساز تلاش‌ها برای انجام معامله با تهران است. ما باید امیدوار باشیم که مذاکره‌کنندگان به وین برنگردند و روند برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با ایران برای همیشه کنار گذاشته شود.

 

نخست وزیر سابق کانادا افزود: من به نفع خروج آمریکا از برجام در سال۲۰۱۸ صحبت کردم و مدت‌هاست که این تلاش را ناقص می‌دانم. به جای توقف برنامه هسته‌یی ایران، برجام در واقع باعث شد که آخوندها بیش‌از‌پیش به تواناییهای تسلیحات هسته‌یی نزدیک شوند. بدتر از آن، قرارداد اولیه ۲۰۱۵ به غنی‌سازی رژیم ایران کمک کرد و به آن کمک کرد تا شبکه تروریستی خود را که منطقه وسیع‌تر را بی‌ثبات می‌کند، تأمین مالی و گسترش دهد. یک قرارداد احیا شده، تزریق جدیدی از منابع را به دولت ایران ارائه می‌کند، توانایی آنها برای تهدید همسایگان و پیشبرد فعالیت‌های متخاصم با منافع ما را تقویت می‌کند.

 

تلاش‌های اخیر برای احیای توافق، روسیه را به‌عنوان یک تسهیل‌کننده کلیدی مذاکرات، درست در لحظه‌ای که سربازانش در اوکراین مرتکب جنایات جنگی می‌شوند، به‌طور پوچ درگیر کرده است. در همین حال، ایران به‌طور پیش‌بینی‌شده از مذاکرات برای فشار به امتیازات بیشتر و ظالمانه مانند حذف سپاه پاسداران ایران از فهرست تروریستی ایالات متحده استفاده کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6eae83ed-a4b0-4c1d-9c32-a2064309c4ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات