728 x 90

استعفای مقام بلژیکی به‌دلیل میزبانی از پاسدار زاکانی شهردار رژیم در تهران

پاسکال اسمت وزیر امور شهرسازی بروکسل
پاسکال اسمت وزیر امور شهرسازی بروکسل

خبرگزاری فرانسه و بلگای بلژیک از استعفای مقام بلژیکی در پی برانگیختن خشم با میزبانی یک هیأت رژیم ایران به سرپرستی علیرضا زاکانی شهردار رژیم در تهران، استعفا داد. 
پاسکال اسمت، یکی از مقامات منطقه‌ای بلژیک در بروکسل، روز یکشنبه در پی برانگیختن خشم با میزبانی یک هیأت ایرانی به سرپرستی شهردار تهران، استعفا داد.
خروج اسمت سه روز پس از آن صورت گرفت که حاجه لهبیب، وزیر امور خارجه بلژیک، وی را متهم کرد که با اجازه دادن به هیئت رژیم ایران و یک هیأت روسی برای شرکت در اجلاس شهری بروکسل، کنگره شهرداران شهرهای بزرگ سراسر جهان، "تصویر پایتخت را تحقیر کرده است".
اسمت، وزیر امور شهرسازی بروکسل، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.
او گفت که پس از دریافت یک ایمیل از دفترش، خود را موظف می‌داند که این کار را انجام دهد. در ایمیل آمده بود که دولت منطقه‌یی شهر هزینه‌های اقامت شهردار تهران، علیرضا زاکانی، و دو مقام روس را در طول کنفرانس پرداخت می‌کند.
اسمت اصرار داشت که "خطای شخصی مرتکب نشده است" و گفت که یکی از کارکنانش بدون این‌که او بداند، تعهد مسکن را انجام داده است. 

خبرگزاری فرانسه افزود روابط بین بلژیک و ایران پرتنش است. بلژیک ماه گذشته یک دیپلمات ایرانی محکوم به تروریسم را که به‌دلیل توطئه برای منفجر کردن گردهمایی اپوزیسیون ایران در خارج از پاریس در سال۲۰۱۸ زندانی بود، در ازای آزادی یک امدادگر بلژیکی و سه اروپایی دیگر که زندانی کرده بود، آزاد کرد.
زاکانی شهردار رژیم در تهران که پیش از این ریاست واحد شبه‌نظامی بسیج را برعهده داشت با حاکمان رژیم ایران و ارتباط نزدیک با سپاه پاسداران، هم‌سو است.
لهبیب گفت که اسمت به‌رغم مخالفتهای وزارت امور خارجه وی، در مورد ویزا برای زاکانی و ۱۳ عضو دیگر هیأت رژیم اصرار داشته است... .

 

بلگا خبرگزاری رسمی بلژیک نوشت: استعفای وزیر امور خارجی و روابط بین‌الملل و اروپایی شورای شهر بروکسل به‌دلیل هزینه‌های اقامت هیأت رژیم ایران در اجلاس شهری بروکسل
پاسکال اسمت، وزیر امور خارجی و روابط بین‌الملل و اروپایی شورای شهر بروکسل - بعدازظهر یکشنبه استعفای خود را به اتهام استفاده از بودجه بلژیکی برای تأمین هزینه‌های اسکان هیأت رژیم ایران در اجلاس شهری بروکسل ارائه کرد.
اسمت هفته گذشته به‌دلیل حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران در اجلاس شهری بروکسل که یک رویداد بین‌المللی با حضور شهرداران و شهرهای سراسر جهان بود، بی‌اعتبار شد. وزیر امور خارجه و روابط بین‌الملل و اروپایی شورای شهر بروکسل متهم به اعمال فشار بر هیأت ایرانی برای دریافت ویزا بود.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2123c598-3ba2-4f5f-b808-b923847ce86a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات