728 x 90

استراون استیونسون: چرا غرب نباید با ملاها مماشات کند

استراون استیونسون
استراون استیونسون

استراون استیونسون طی مقاله‌ای که روز اول بهمن در وبسایت اسکاتسمن منتشر شد نوشت: درخواست رژیم ایران از سازمان ملل برای مجازات دونالد ترامپ به‌خاطر قتل قاسم سلیمانی نشان می‌دهد که چرا غرب نباید با ملاها مماشات کند.

وزارت‌خارجه آمریکا سلیمانی را در فهرست تروریستهای بین‌المللی قرار داد. او به‌عنوان دومین نفر در سلسله مراتب نظامی ایران، مسئول هزاران کشته از مردم عراق، سوریه و لبنان و هم‌چنین پرسنل ارتش آمریکا بود.
او نیروی قدس سپاه پاسداران را اداره کرد، یک واحد نظامی شرور که مسئول عملیات برون‌مرزی است. سلیمانی فقط در برابر علی خامنه‌ای ولی‌فقیه، پاسخگو بود و به همین دلیل از سوی بسیاری به‌عنوان دومین فرد قدرتمند در جمهوری اسلامی معرفی شد.
رئیسی به‌دلیل دست داشتن در قتل‌عام بیش از ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ و به‌دلیل دستور به سیاست تیراندازی به‌قتل که منجر به کشته شدن ۱۵۰۰ معترض عمدتاً جوان و غیرنظامی در جریان قیام سراسری، به قصاب تهران معروف است.
او سپس نقش فعالی در اعدام این زندانیان سیاسی ایفا کرد که اکثر آنها از حامیان مجاهدین خلق ایران بودند. شاهدان هم‌چنین به نقش رئیسی در قتل‌عام اشاره کرده و اظهار داشته‌اند که وی یکی از قضاتی بود که پس از محاکمه‌های ۳دقیقه‌ای، مردان جوان، زنان باردار و حتی نوجوانان را به اعدام محکوم کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eaf4403f-e196-46ef-8079-b37552d463ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات