728 x 90

استراون استیونسون: سرنگونی و پایان رژیم ملایان نزدیک است

استراون استیونسون
استراون استیونسون

آقای استراون استیونسون در مقاله‌یی در سایت تاون هال۲۸دسامبر نوشت: سرنگونی - پایان رژیم ملایان نزدیک است.

استراون استیونسون در بخشی از این مقاله نوشته است: قیام سراسری ایران در روز شنبه بیست و چهارم دیماه صدمین روز خود را جشن گرفت. انقلابی که پس از سرنگونی شاه در سال۱۹۷۹ توسط آخوندها ربوده شد، اکنون با انقلاب خود مواجه است، زیرا ۸۰میلیون ایرانی خواستار تغییر رژیم هستند... رژیم استبداد مذهبی اکنون به‌خاطر قتل‌عام هولناک بیش از ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال۱۹۸۸ توسط سازمان ملل به‌طور فعال مورد بررسی قرار می‌گیرد. اعدام‌های دسته‌جمعی اعضا و حامیان مجاهدین خلق (ام.یی.کی)، اصلی‌ترین اپوزیسیون دموکراتیک آخوندها را هدف قرار داد. در واقع، ابراهیم رئیسی هم‌چنین به‌دلیل نقش کلیدی‌اش در کشتار ۱۹۸۸ تحت تحقیقات قرار دارد، جایی که او به‌عنوان یکی از اعضای فعال «کمیسیون مرگ» خدمت کرد و پس از «محاکمه‌های خودسرانه» سه دقیقه‌ای، احکام اعدام را برای هزاران نفر پیروان زن و مرد جوان مجاهدین خلق صادر کرد. ترس و نفرت آخوندها از مجاهدین خلق اکنون محسوس است، زیرا آنها نقش رهبری جنبش اپوزیسیون و واحدهای مقاومت در حال رشد آن را در طول قیام جاری به‌رسمیت می‌شناسند... .

 

خبرگزاری فرانسه ۲۸دسامبر نیز نوشت: رژیم ایران با فشار برای تغییر به چالش کشیده شده است.

این خبرگزاری نوشت: در حالی که پیش از این در ایران تظاهراتی صورت گرفته بود، تظاهرات فعلی به‌دلیل طولانی بودن آن بی‌سابقه است. بیش از ۱۰۰ روز تظاهرات در ایران تابوها را در هم شکسته و پایه‌های ایدئولوژیک جمهوری اسلامی را در فشار برای تغییر که سرکوب شدید را به چالش کشیده، متزلزل کرده است. در حالی که قبلاً در ایران تظاهراتی صورت گرفته بود، این جنبش به‌دلیل طولانی شدن و گسترش آن در استانها، طبقات اجتماعی و اقوام و آمادگی آن برای فراخوان آشکار برای پایان رژیم آخوندی، بی‌سابقه بوده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea563ad4-f392-4931-accf-69f64c51b75b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات