728 x 90

استرالیا گروه حماس را در لیست تروریستی خود قرار می‌دهد

پرچم استرالیا
پرچم استرالیا

استرالیا پس از انگلستان، آمریکا و دیگر کشورهای غربی، اعلام کرد، قصد دارد گروه حماس را با شاخه‌های نظامی و سیاسی آن به‌عنوان سازمان تروریستی معرفی کند.
خبرگزاری فرانسه روز پنچشنبه ۲۸بهمن به‌نقل از کارن اندروز وزیر امور داخلی استرالیا نوشت: استرالیا با اعلام خبر قرار دادن ۸سازمان دیگر در فهرست گروه‌های تروریستی اظهار داشت، دیدگاههای حماس و دیگر گروه‌های افراطی و خشونت‌آمیز که امروز در لیست قرار گرفته‌اند، عمیقاً نگران‌کننده و در استرالیا جایی برای ایدئولوژی‌های نفرت‌انگیز آنها وجود ندارد.
کارن اندروز در ادامه افزود: لازم است قوانین ما نه تنها فعالیت‌های تروریستی و تروریستها را هدف قرار دهند بلکه سازمانهایی که این اقدامات را برنامه‌ریزی و تأمین مالی می‌کنند نیز هدف قرار دهند.
لازم به یادآوری است که استرالیا از این پیش‌تر، گردانهای القسام شاخه نظامی حماس را در فهرست تروریسم خود قرار داده بود، اما نام‌گذاری جدید شامل کل این سازمان می‌شود.
قرار دادن نام این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی محدودیت‌هایی را برای هر نوع حمایت یا تأمین مالی این گروه ایجاد می‌کند. طبق قوانین مبارزه با تروریسم کشورهای غربی هر شخصی در فعالیت‌های مرتبط با حمایت مالی گروه‌های تروریستی بازداشت شود، ممکن است تا ۲۵سال حبس داشته باشد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc1dd5bd-6e8d-46ac-ab1f-9ef5b73e31eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات