728 x 90

استراتژی چهار سال آینده آمریکا و نگرانی جامعه اطلاعاتی آمریکا از رژیم ایران

دن کوتس رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا
دن کوتس رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا

جامعه اطلاعاتی آمریکا استراتژی همه‌جانبه خود برای چهار سال آینده را ارائه داد و تهدیدات را در این گزارش برجسته کرد. این سند نشان می‌دهد که جامعه اطلاعاتی، کماکان در مورد رژیم ایران نگران است، چرا که رژیم ایران « در پی موشکها و قابلیتهای نظامی پیشرفته‌تر است و به حمایت خود از گروه‌های تروریستی، شبه‌نظامیان و دیگر مخالفان آمریکا ادامه می‌دهد.».

 

ای.بی‌.سی.نیوز گزارش داد: این سند ۳۶صفحه‌یی استراتژی اطلاعات ملی آمریکا در سال ۲۰۱۹، توسط دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در روز سه‌شنبه منتشر شد.

 

این تهدیدات با «تضعیف» نظام جهانی بعد از جنگ جهانی دوم و با به‌دست آوردن «پیشرفتهای سریع» در صحنه‌های جنگ ژئوپلتیک از جنگهای سایبری تا خارج از فضا توسط این کشورها تشدید شده است…

 

این چهارمین گزارش استراتژی اطلاعات ملی آمریکا می‌باشد که هر چهار سال یکبار برای ۱۷سازمان اطلاعاتی این کشور منتشر می‌شود.

دن کوتس مدیر اطلاعات ملی استراتژی جدید را روز سه‌شنبه ارائه داد.

 

سایت وزارت دفاع آمریکا روز ۲۷دی۹۷- ۱۷ژانویه ۲۰۱۹در رابطه با استراتژی دفاع موشکی آمریکا نوشت: «رئیس‌جمهور دونالد ترامپ، معاون رئیس‌جمهور مایکل پنس و سرپرست وزارت دفاع پاتریک شاناهان انتشار استراتژی دفاع موشکی ۲۰۱۹را امروز در پنتاگون اعلام کردند».

وزارت دفاع آمریکا طی اطلاعیه‌یی با عنوان «سپر موشکی قوی از آمریکا و متحدان حفاظت می‌کند» نوشت: تا کنون به مدت سالیان، دشمنان احتمالی مانند رژیم ایران و کره شمالی در حال توسعه و آزمایش موشکهای جدید مانند موشکهای کروز پیشرفته، موشکهای بالستیک قاره‌پیما و تسلیحات مافوق صوت بوده‌اند در حالیکه ایالات متحده از ارتقاء سامانه‌های دفاع موشکی خودش عقب‌افتاده است....

دونالد ترامپ دستور افزایش ۵۰در صدی رهگیرهای دفاعی داخل کشوری – از ۴۴به ۶۴– و رادارهای پشتیبان آنها را داده است. این رهگیرها می‌تواند در برابر تهدید موشک بالستیک قاره‌پیمای رژیم ایران در صورتی که عملی شود، از کشور دفاع کند.

دونالد ترامپ عصر روز پنجشنبه ۲۷دیماه در یک کنفرانس مطبوعاتی به رونمایی از راهبرد جدید دفاعی موشکی آمریکا اشاره کرد.

برای نخستین بار از سال ۲۰۱۰میلادی به این طرف است که دفاع موشکی آمریکا مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

راهبرد جدید آمریکا بر حوزه فضایی متمرکز بوده و وزارت دفاع، مسئول توسعه فناوریهای دفاعی در عرصه فضا است؛ به‌نحوی که سامانه‌های جدید باید بتوانند موشکی‌هایی را که به سمت ایالات متحده شلیک می‌شوند به سرعت شناسایی، رهگیری و در نهایت منهدم کنند.

درباره راهبرد جدید پدافند موشکی آمریکا مقامهای این کشور می‌گویند قرار است در قالب این طرح و برنامه، پدافند موشکی آمریکا از حالت زمین‌پایه فراتر رفته و با کمک شبکه‌یی از ماهواره‌ها و سلاحهای لیزری به شکل «فضاپایه» نیز درآید. در این طرح، ماهواره‌ها و حسگرهایی در خارج از جو زمین قرار داده می‌شود که موشکهای دوربرد دولتهای یاغی را پیش از پرتاب شناسایی خواهد کرد و در صورت پرتاب این موشکها، سامانه‌ای لیزری آنها را نابود می‌کند.

در گام بعدی آمریکا قرار است به سمت استقرار رهگیرهایی در فضا باشد که موشکهای دفاعی خود را نه از روی زمین بلکه از فضا به سمت موشکهای پرتاب‌شده دشمن شلیک کند.

سند «بازنگری پدافند موشکی» همچنین درخواست مطالعه‌ای کرده که بر پایه آن در گام‌های بعدی بتوان موشکها را حتی بدون شلیک موشک رهگیر بلکه با شلیک «انرژی متمرکز و هدایت‌شده» لیزری از فضا نابود کرد.(جزئیات بیشتر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b118afa1-2bd8-4596-89cb-de1ec748d47d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات