728 x 90

از فروش نوزاد؛ تا سیسمونی نوهٔ قالیباف / فاصله شگرف طبقاتی

از فروش نوزاد؛ تا سیسمونی نوة قالیباف
از فروش نوزاد؛ تا سیسمونی نوة قالیباف

از فروش نوزاد؛ تا سیسمونی نوهٔ قالیباف

یک چهره، بیداد فقر است؛ آن‌قدر که مردم، در ابعاد کلان مجبورند نوزادانشان را بفروشند و رسانه‌های حکومتی به‌گوشه‌ای از آن اذعان می‌کنند.

یکی تیتر می‌زند «قیمت فروش نوزاد در تهران» و از باز شدن «پای دلالان خرید و فروش نوزاد»، یعنی همان مافیای خامنه‌ای، به بازار داد و ستد خبر می‌دهد که «حتی با قیمت خیلی کم» از مادران فقرزده، خریداری می‌شوند. (سایت حکومتی همشهری - ۲۴آذر۱۴۰۰)

فروش نوزاد

 

آن یکی «از حکایت نوزادانی که پس از به‌دنیا آمدن فروخته می‌شوند» می‌نویسد و این‌که «خرید و فروش نوزاد در اینستاگرام جنجال به‌پا کرده است». (سایت حکومتی برنا -۲دی۱۳۹۹)

 

خرید و فروش نوزاد

خرید و فروش نوزاد در شبکه‌های اجتماعی

 

رسانهٔ دیگر رژیم می‌نویسد «نوزادان و کودکان مانند کالا قیمت‌گذاری شده‌اند» و «حتی جای تخفیف هم گذاشته‌اند». (سایت حکومتی انصاف نیوز - ۱۷شهریور۱۳۹۹)

جزییات تکان‌دهنده خرید و فروش نوزاد

 

یکی دیگر تیتر می‌زند «فروش نوزاد ۱۵روزه به‌قیمت ۱۲۰میلیون تومان!» (سایت حکومتی تجارت نیوز - ۲۸بهمن۱۴۰۰)

فروش نوزاد ۱۵روزه

 

و آن یکی از «فروش... اقساطی کودک» می‌نویسد که «زنی ۲۹ساله که کودکش را در آغوش گرفته بود در حالی که مهر و عواطف مادری در چهره‌اش موج می‌زند و اشکهایش سرازیر شده» فاش می‌کند که از شدت فقر مجبور به‌فروش نوزادش است.

فروش اقساطی کودک

 

در چنین وضعیتی خرید سیسمونی برای نوهٔ پاسدار قالیباف، از ترکیه برملا می‌شود. روز ۳۰فروردین مردم در شبکه‌های اجتماعی تصاویر زهرا مشیری، زن قالیباف، به‌همراه دختر و دامادش را منتشر کردند که در پرواز۴۸۰۴ هواپیمایی معراج از استانبول، با حجم زیاد بار شامل سیسمونی لاکچری، وارد فرودگاه تهران شده‌اند.

 

خرید سیسمونی برای نوة پاسدار قالیباف

 

به‌دنبال خرید سیسمونی اشرافی از ترکیه توسط دختر و داماد و همسر پاسدار قالیباف و ابعاد و حجم سنگین این خریدها که حتی برای پرواز هواپیما مشکل ایجاد کرده بود، و انتشار تصاویر آن، موج نفرت و اعتراض در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های حکومتی بالا گرفت.

 

خرید سیسمونی نوه قالیباف

 

به‌دنبال بالا‌گرفتن خشم و اعتراض مردم، الیاس قالیباف پسر پاسدار قالیباف بناگزیر اعلام کرد سفر به ترکیه به‌ویژه در این شرایط اقتصادی مردم یقینا اشتباه است و به اعتماد مردم ضربه زده است

خبرگزاری حکومتی ایسنا نیز سخنرانی اردیبهشت ۹۶ پاسدار قالیباف در مناظره با آخوند روحانی را یادآوری کرده که در آن گفته بود وزیر آموزش و پرورش وقت از ایتالیا لباس بچه می‌آورد. قالیباف در اردیبهشت ۹۶ گفته بود:

پاسدار قالیباف، اردیبهشت۱۳۹۶: قاچاق کالا و ارز امروز بیشترین مشکل را برای ما ایجاد کرده است؛ ما دست تجار را می‌بوسیم، ولی شما ببینید وزیر آموزش و پرورش ما می‌رود از ایتالیا لباس بچه می‌آورد؛ مردم، شما فکر کرده‌اید اقتصاد ما درست می‌شود؟ هرگز! درد اینجاست که ما می‌گوییم به‌نقل از آقای جهانگیری دختر وزیر بیکار و مظلوم است و می‌رود این کار را انجام می‌دهد؛ بقیه مردم بیچاره چکار کنند؟ تکلیف آنها چیست؟ آیا آنها می‌توانند اینکار را انجام بدهند؟»

 

خبرگزاری حکومتی ایسنا افزود: وقتی همین اظهارات از سوی دیگران در فضای مجازی گفته می‌شود، الیاس قالیباف آن را سخنان «ضد انقلاب» و «بدخواهان» تعبیر می‌کند؛ او نوشته است: سفر به ترکیه به امید و اعتماد مردم ضربه می‌زند و زبان ضد انقلاب و بدخواهان را دراز می‌کند.

انتشار عکسهای خرید سیسمونی لاکچری برای نوه پاسدار قالیباف از ترکیه بار دیگر بحث بر سر فلاکت و وضعیت وخیم معیشتی مردم و تناقض آن با ادعاهای دجالگرانه سران رژیم را برانگیخت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81560010-5ffc-4ac9-a3fb-2f27b7a55318"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات