728 x 90

از سرگیری مسمومیتهای عمدی و جنایتکارانه دختران دانش‌آموز پس از تعطیلات نوروزی

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

از سرگیری مسمومیتهای عمدی و جنایتکارانه دختران دانش‌آموز پس از تعطیلات نوروزی

خانم مریم رجوی با تأکید بر این‌که خامنه‌ای برای مقابله با قیام دست به این جنایت می‌زند به تحقیقات مستقل بین‌المللی فراخواند

از روز دوشنبه ۱۴فروردین پس از پایان تعطیلات نوروزی، مسموم کردن دانش‌آموزان به‌ویژه دختران از سر گرفته شد. سایت حکومتی رکنا از مسموم شدن ۷۸دانش‌آموز خبر داد. مدیر کل آموزش و پرورش رژیم در آذربایجان غربی گفت: در یکی از مدارس نقده حدود ۵۰نفر از دانش‌آموزان دچار علائم مسمومیت شدند که به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفتند (ایرنا – ۱۵فروردین).

رئیس اورژانس در تبریز گفت: «۲۰دانش‌آموز مدرسه دخترانه در شهرک باغمیشه تبریز به‌دلیل مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند» (ایرنا – ۱۵فروردین). در همین روز سایت حکومتی رکنا گزارش داد: «۱۵ فروردین علوم پزشکی اصفهان گزارش داد تعداد دانش‌آموزان مسموم شده در منطقه دولت آباد اصفهان هنوز مشخص نیست. دانش‌آموزان بدحال به بیمارستان منتقل شده‌اند»...

چهارشنبه ۱۶فروردین سایت حکومتی تجارت نیوز از مسموم شدن ۷دانش‌آموز در مدرسه دخترانه سلامت در قم خبر داد. در همین روز دانش‌آموزان مدرسه دخترانه استقلال در کوهنجان سروستان، مدرسه ژیلا مقبل در سنندج و دبیرستان دخترانه حضرت مهدی در پیرانشهر مسموم شدند.

اما پاسدار وحیدی وزیر کشور رئیسی وقیحانه گفت: «این خبر تأیید نمی‌شود و باید بررسی دقیق‌تر و بیشتری صورت بگیرد» (خبرگزاری حکومتی مهر – ۱۶فروردین).

یحیی ابراهیمی عضو مجلس ارتجاع در آخرین روزهای سال گذشته به لاپوشانی این جنایت بزرگ اعتراف کرد و گفت: «درباره مسمومیت دانش‌آموزان... . با مردم صادق نبودیم، قضیه را پنهان کردیم. ۲۶ استان و ۲۴۵مدرسه درگیر موضوع شده‌اند... . فقط در مدرسه دخترانه این بمبها را می‌اندازند، پس روی طیف خاصی با اهداف خاصی این کار را انجام می‌دهند» (سایت حکومتی رویداد ۲۴ – ۲۶اسفند ۱۴۰۱).

 

خانم مریم رجوی گفت مسموم کردن سیستماتیک و گسترده دختران معصوم دانش‌آموز که بعد از تعطیلات نوروزی در شهرها و مناطق مختلف کشور از سر گرفته شده است، جنایت بزرگی است که خامنه‌ای برای مقابله با قیام و با ایجاد جو رعب و وحشت به آن دست‌زده است. به‌خصوص که وی از نقش پیشتاز دختران و زنان در قیام ۷ماه گذشته به‌شدت خشمگین و سرخورده است.

خانم رجوی بار دیگر کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی و نهادهای ذیربط ملل متحد مانند یونیسف و گزارشگر ویژه حقوق‌بشر و گزارشگر خشونت علیه زنان را به تحقیقات مستقل در این رابطه و اقدام فوری برای توقف این جنایت بزرگ که برای پنجمین ماه ادامه دارد فراخواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷فروردین ۱۴۰۲ (۶ آوریل ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b3d8df9-e9f2-40aa-ac3c-6e3e0a848ff2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات