728 x 90

ارسال پرونده مجازات قرون‌وسطایی کورکردن چشم یک زن و دو مرد به دیوانعالی رژیم

حکم قرون وسطایی کور  کردن چشم
حکم قرون وسطایی کور کردن چشم

همزمان با افزایش اعدامها برای جلوگیری از انفجار خشم مردم، دیوانعالی رژیم آخوندی حکم مجازات وحشیانه کورکردن چشم یک زن و دو مرد را تأیید کرده و هر سه پرونده جهت تعیین‌تکلیف در نحوه اجرا به تهران ارسال شده است.

خبرگزاریهای حکومتی روز سه‌شنبه ۱۱مرداد اعلام کردند: پرونده دو مرد و یک زن که در دادگاههای کیفری کرمانشاه، قم و فارس به کورکردن چشم محکوم شده‌اند برای تعیین‌تکلیف در نحوه اجرای حکم به تهران ارسال شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های حکومتی، هر سه پرونده در مرحله اجرای حکم قرار گرفته بود اما امکانات و شرایط لازم برای اجرای حکم در این سه استان وجود نداشت، بنابراین هر سه پرونده برای تعیین‌تکلیف در نحوه اجرای حکم به استان تهران فرستاده شد تا در این باره تصمیم‌گیری شود.

شایان ذکر است سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه ۱۰مرداد ۱۴۰۱، در بیانیه‌یی در خصوص احکام قطع عضو اعلام کرد:

«این قطع عضوها به‌ویژه نمایش وحشت‌انگیزی از هجمه‌ٔ مقامات ایرانی نسبت به حقوق‌بشر و کرامت انسانی است. مجازات قطع عضو شکنجه با مهر قضایی و بنابراین یک جرم بین‌المللی است و همه کسانی که در دستور یا اجرای این نوع مجازات‌های بدنی نقش داشته‌اند باید به‌صورت منصفانه محاکمه شوند».

این سازمان گفت: «عفو بین‌الملل از همه کشورهای عضو سازمان ملل خواست که به‌شدت این مجازات را محکوم کنند و هر کاری که در توان دارند برای تحت فشار قرار دادن مقامات ایرانی برای لغو فوری مجازاتهای بدنی انجام دهند.

عفو بین‌الملل هم‌چنین از همه کشورها خواست که با اعمال اصل صلاحیت قضایی جهانی، مقامات ایرانی را که بر اساس قوانین بین‌المللی مسئول چنین جنایاتی هستند، مورد تحقیقات کیفری و پیگیر قضایی قرار دهند.

عفو بین‌الملل همچنین از مقامات رژیم ایران خواست فوراً تمام انواع مجازات بدنی را در عمل متوقف و قانوناً لغو کنند. آنها باید همه برنامه‌ریزیهای صورت گرفته برای اجرای احکام قطع عضو را متوقف کنند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23f24404-83d3-4556-a4c7-6d487f30cf0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات