728 x 90

ارتباط گرانی بنزین در آبان۹۸ با افزایش قیمت کالاهای اساسی و گرانیهای اخیر

قیام آبان - عکس از آرشیو
قیام آبان - عکس از آرشیو

روزنامه حکومتی همشهری با اعتراف به تورم افسارگسیخته و گرانی سرسام آور، به پیامدهای اجتماعی آن هشدار داد و «ماجرای گران شدن بنزین در آبان۹۸» را که منجر به قیام گردید را به سران حکومتی یادآور شد.

همشهری درباره دروغ‌بافیها و دجالگریهای سران نظام مبنی بر «بهبود وضعیت اقتصادی» (؟!) نوشت: دولتمردان این روزها از بهبود وضعیت اقتصادی می‌گویند، مردم از گرانی‌ها حرف می‌زنند. دولتمردان، آمار و ارقام رشد شاخصهای اقتصادی را بیان می‌کنند، مردم از دخل و خرجی می‌گویند که با هم جور در نمی‌آید. خب کدام راست می‌گویند؛ مردم یا دولتمردان؟ مگر می‌شود هم حال اقتصاد کشور خوب باشد و هم مردم احوال اقتصادی خوبی نداشته باشند؟
... کافی است یک ماشین حساب برداریم و سراغ اعداد و ارقام سایت مرکز آمار یا بانک مرکزی برویم. با یک حساب و کتاب ساده می‌شود به میزان تورم قیمت کالاها پی برد. .
تفاوت این گرانی با افزایش قیمتها در دوره قبل این است که حالا مردم دلایل این گرانی‌ها را می‌دانند. .
همشهری با اعتراف به آتش زیر خاکستر قیام یک جامعه عاصی از نظام، قیام آبان۹۸ را به سران نظام یادآور شد و افزود: ماجرای گران شدن بنزین در آبان۹۸ با افزایش قیمت کالاهای اساسی در اردیبهشت امسال را مقایسه کنید. منطق آن گرانی آبان۹۸ به مردم توضیح داده نشد، اقناع عمومی صورت نگرفت و امیدی هم به آینده وجود نداشت، برای همین آتش خشمی در کف خیابان شعله‌ور شد که معاندان نظام هم بر آن دمیدند (روزنامه حکومتی همشهری ۱۳تیر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa9bcdae-d25b-4426-a692-a2e812d0b8ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات