728 x 90

ارائه قطعنامه به کنگره آمریکا و محکومیت شدید حملات سایبری رژیم ایران علیه آلبانی

 بسته شدن سفارت رژیم در آلبانی
بسته شدن سفارت رژیم در آلبانی

ارائه یک قطعنامه به کنگره آمریکا و محکومیت شدید حملات سایبری رژیم ایران علیه آلبانی 

هماهنگی مداوم ایالات متحده و تقویت دفاع سایبری آلبانی

 

در کنگره آمریکا رؤسای مشترک گروه کنگره در امور‌آلبانی پیش‌نویس قطعنامه‌یی را در محکومیت شدید حملات سایبری رژیم ایران علیه آلبانی به مجلس نمایندگان ارائه کردند.

پیش‌نویس این قطعنامه که به ابتکار ریچی تورس، قانونگذار از نیویورک، تهیه شده خواستار حسابرسی از کسانی می‌شود که این حملات را سازماندهی کرده‌اند و هم‌چنین خواستار تقویت دفاع سایبری آلبانی است.

این قطعنامه می‌گوید: محکوم کردن حمله سایبری متعدد رژیم ایران به آلبانی ضروری است. رژیم ایران با حمله سایبری به‌طور سیستماتیک سعی در تضعیف آلبانی داشت.

قانونگذار تورس در بیانیه‌یی درباره آلبانی می‌گوید رژیم ایران یک رژیم خطرناک است، اگر مهار نشود به تلاش‌های خود برای تضعیف و نابودی آلبانی ادامه می‌دهد.

پیش‌نویس قطعنامه هماهنگی مداوم ایالات متحده با آلبانی را تقویت می‌کند تا اطمینان حاصل شود که مکانیسم های امنیت سایبری این کشور قادر به دفاع در برابر نفوذها و حملات سایبری در آینده است.

پیش‌نویس قطعنامه علاوه بر آقای ریچی تورس، توسط سه رئیس مشترک دیگر گروه کنگره در امور آلبانی، جیم هیمز Jim Himes، قانون‌گذار دمکرات، لیزا مک کلین و Lisa McClain و رابرت آدرهولت Aderholt Robert قانونگذاران جمهوریخواه، تهیه شده است.

 

تاپ چنل خاطرنشان کرد: در ۷سپتامبر، آلبانی رژیم ایران را متهم کرد که عامل حمله سایبری گسترده‌یی است که در ۱۵ژوئیه به سیستم‌های فناوری اطلاعات دولت حمله کرد و تمام خدمات آنلاین را برای چند روز فلج کرد.

ادی راما، نخست وزیر‌آلبانی به‌دلیل این حمله، «با اثرگذاری فوری» روابط دیپلماتیک با رژیم ایران را قطع کرد.

در همان روز، ایالات متحده حمله سایبری به آلبانی را به‌عنوان متحد ناتو محکوم کرد و گفت به این نتیجه رسیده است که رژیم ایران پشت این حمله است.

آدرین واتسون Adrienne Watson سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌یی گفت: «ایالات متحده از درخواست ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی، مبنی بر این‌که رژیم ایران مسئول این حمله سایبری بی‌سابقه شناخته شود، حمایت می‌کند».

در این بیانیه آمده است: آمریکا اقدامات بیشتری را علیه رژیم ایران به‌خاطر حمله‌یی که امنیت متحد آمریکا را تهدید می‌کند و هم‌چنین سابقه خطرناکی که برای حملات سایبری ایجاد می‌کند، اتخاذ خواهد کرد.

در ۹سپتامبر، ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه وزارت اطلاعات و امنیت ایران و وزیر آن اسماعیل خطیبی به‌دلیل مشارکت در فعالیت‌های سایبری علیه ایالات متحده و متحدانش از جمله حمله سایبری به آلبانی اعلام کرد.

برایان نلسون Brian. Nelson، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، گفت: «حمله سایبری رژیم ایران علیه آلبانی قوانین در زمان صلح در فضای سایبری را نادیده می‌گیرد، که شامل آسیب نرساندن به زیرساختهای حیاتی است که خدماتی را به مردم ارائه می‌دهد».

وی افزود: ما فعالیت‌های سایبری تهاجمی فزاینده رژیم ایران را که ایالات متحده یا متحدان و شرکای ما را هدف قرار می‌دهد، تحمل نخواهیم کرد.

تاپ چنل در ادامه این گزارش گفت: رژیم ایران بار دیگر به یکی از سیستم‌های مهم فناوری اطلاعات یعنی ثبت ورود و خروج از کشور موسوم به سیستم TIMS ضربه زد که مقامات آلبانیایی یک روز بعد تأیید کردند.

آنتونی بلینکن Antony Blinken وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر ادی راما از آلبانی حمایت کرد و گفت، واشنگتن حملات سایبری که آمریکا یا متحدانش در ناتو را هدف قرار می‌دهند را تحمل نخواهد کرد».

آن نو برگر Anne Neuberger، معاون مشاور فناوری و توسعه سایبری کاخ‌سفید گفت تحریم‌های فوری علیه رژیم ایران بخشی از یک استراتژی برای حسابرسی از بازیگران غیرمسئول در فضای سایبری است.

به همین دلیل است که وقتی حمله رژیم ایران به آلبانی را دیدیم که خدمات دولت آلبانی را روی شهروندانش قطع کرد، ما و سایر کشورها آن را محکوم کردیم تا مشخص شود رژیم ایران پشت آن بوده و آنرا پاسخگوی عواقب آن کنیم (تاپ چنل: ۱۵مهر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7b49ddf-f1f5-4142-ad5a-ae3b074bf5bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات