728 x 90

ارائه طرح «قانون مهسا» از سوی کنگره آمریکا برای تشدید تحریم سران رژیم ایران

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

جیم بنکس، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا شنبه ۳۰مهر، طرحی را به‌عنوان «قانون مهسا امینی» به کنگره ایالات متحده برای تصویب تحریم خامنه‌ای و دیگر سران رژیم ایران به‌دلیل جنایات و نقض حقوق‌بشر ارائه کرده است.
پایگاه خبری واشنگتن فری‌بیکن نوشت در حالی که رژیم ایران با اعمال خشونت اعتراضات سراسری و رو به گسترش مردم ایران را سرکوب می‌کند، توجه و واکنش قانون‌گذاران آمریکایی را نسبت به این موضوع به‌دنبال داشته است.
این طرح توسط «جیم بنکس» به همراه نمایندگان «مایکل والتز» و «مایک گالاگر» تدوین شده است و نوزده قانون‌گذار جمهوریخواه دیگر از آن پشتیبانی می‌کنند.
والتز و سایر قانونگذاران در مورد این طرح اظهار داشتند: «زمان آن رسیده است که دولت بایدن امید خود را برای دستیابی به یک توافق هسته‌یی اصلاح شده با ایران کنار بگذارد».
آنها هم‌چنین گفته‌اند که مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران مدت‌هاست که به بن‌بست رسیده است و جنبش اعتراضات سراسری و فراگیر در ایران این فرصت را برای کاخ‌سفید فراهم می‌کند تا «رژیم تندروی حاکم» را محکوم کند.

والتز افزود: نزدیک به دو سال از دولت بایدن می‌گذرد و واضح است که سیاست مماشات آنها در قبال رژیم ایران دیگر کارآیی نخواهد داشت.

کلودیا تنی عضو کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا روز جمعه در توئیتی در حمایت از قانون مهسا برای تدوین تحریم‌ها علیه سران ارشد رژیم ایران نوشت: اخیراً رژیم ایران دستکم ۲۳۳نفر را که برای آزادی خود تظاهرات کرده بودند کشته است.

من به نماینده جیم بنکس پیوستم تا قانون مهساMAHSA را برای تدوین تحریم‌ها علیه سران ارشد رژیم ایران و ناقضان حقوق‌بشر معرفی کنم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d069d139-302a-4c2c-928a-bf4d0248eced"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات