728 x 90

اذعان عضو اتاق بازرگانی رژیم به شکست سیاست «جراحی اقتصادی»

شکست سیاست «جراحی اقتصادی»
شکست سیاست «جراحی اقتصادی»

مهراد عباد، عضو اتاق بازرگانی رژیم دوم اسفند اذعان کرد «جراحی اقتصادی‌» رئیسی «جواب نداد» و «سامانه‌های نظام هم گرانی‌ها را حل نمی‌کند».

عباد دربارهٔ تورم افسارگسیخته گفت: «در این سال‌ها با یک تورم خزنده روبه‌رو هستیم و همواره مسیر افزایشی را طی می‌کند، علاوه بر آن وقتی عرضه کالایی کم شود باعث گرانی می‌شود که این عامل از تحریم‌های بین‌المللی نشات گرفته که روی تأمین مواد اولیه و کالا تأثیر گذاشته است. موضوع دیگر کمبود منابع ارزی برای واردات کالا است، ما روی کالاهای وارداتی افزایش قیمت را شاهدیم و کالاهای تولید داخل هم پیرو کالاهای خارجی قیمتها را افزایش می‌دهند. در کنار آن هزینه تولید در کشور بالا رفته و همین منجر به افزایش قیمت تمام‌شده کالا می‌شود».

عضو اتاق بازرگانی رژیم کسری بودجهٔ دولت رئیسی را هم که در لایحهٔ بودجهٔ ۱۴۰۲ مبلغ ۴۶۰هزار میلیارد تومان است، از عوامل گرانی و تورم دانست و گفت: «یکی از عوامل تورم مسائل مربوط به کسری بودجه است که باعث تورم بیشتر می‌شود».

مهراد عباد با حمله به دولت رئیسی گفت: «تیم جراحی اقتصادی دولت تاکنون نتوانسته کاری پیش ببرد» و «باید تیم اقتصادی رئیسی تغییر کند»، چرا که «شرایط نظام به‌قدری سخت است که برگرداندن به‌حالت نرمال هم کار سخت و پیچیده‌ای است».

عضو اتاق بازرگانی رژیم با اشاره به‌ شیوه‌های رئیسی گفت: «با دستور نه می‌توان تورم را کنترل کرد و نه این‌که قیمت ارز را کاهش داد».

روز ۲اسفند نیز صباغیان در مجلس ارتجاع وعده‌های رئیسی دربارهٔ مهار تورم را یادآوری کرد و گفت: «آقای رئیسی! روز رأی اعتماد که فضای شعار و تعارف بر مجلس حاکم بود بنده عرض کردم که رؤسای جمهوری قبلی هم بر همین صندلی و در همین مجلس وعده‌های شما را دادند، اما محقق نشد و مشکلی حل نشد. شما هم با همین ریل که می‌روید در ایستگاهی متوقف خواهید شد که آنها متوقف شدند».

صباغیان گفت: «هر روز کشتی اقتصادی بیشتر در آب فرو می‌رود و ترس من این است که زمانی که بخواهیم اصلاح کنیم دیگر دیر شده باشد. امروز باید رئیسی و مخبر بیایند پاسخ دهند و شلاق انتقاد بخورند».

روزنامهٔ حکومتی هموطن نیز اول اسفند با اشاره به‌بحران حاد اقتصادی به‌رئیسی حمله کرد و نوشت: «آقای رئیسی! گوشت، تصاعدی شده است و ران به بالای ۵۰۰هزار تومان رسیده و البته از حقوق‌های بالای ۷میلیون تومان یا معادل ۱۴کیلو گوشت هم مالیات می‌گیرید تا بلکه هزینه‌های اضافی دولت را پوشش دهید. آقای رئیسی! چرا سکوت کرده‌اید؟ چرا کسی باید ادعاهای شما را باور کند؟ چرا باید تا رسیدن دلار به قیمت حتی صدهزار تومان صبر کنند؟»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47e63b81-62d8-40db-a700-661d6e3330a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات