728 x 90

اذعان خبرگزاری‌های حکومتی به تظاهرات علیه گرانی

تظاهرات جوانان دلیر علیه گرانی
تظاهرات جوانان دلیر علیه گرانی

خبرگزاری حکومتی ایرنا (۲۳اردیبهشت) در گزارش به‌وقوع تظاهرات علیه گرانی در شهرهای دورود، ایذه، اندیمشک، دزفول، شهرکرد، یاسوج، جونقان و فشافویه تهران اذعان کرد و گفت: «شب گذشته تعداد محدودی از شهرهای کشور شاهد برگزاری تجمعات پراکنده اعتراضی نسبت به اجرای قانون اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها بود.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور، در شهرستان درود لرستان حدود ۵۰نفر در تجمعی محدود با سر دادن شعارهایی خواستار بازگشت قیمتها به قبل شدند...

شهرستان ایذه در خوزستان نیز بعدازظهر پنجشنبه شاهد برگزاری تجمع اعتراضی چند ده نفری بود؛ در این تجمع برخی تحریک کنندگان با تلاش برای انحراف در تجمع، به برخی از اموال عمومی در این شهر حمله‌ور شدند...

اندیمشک دیگر شهر استان خوزستان نیز شاهد تجمع حدود ۲۰۰ نفری بود؛ سردادن شعارهایی علیه افزایش قیمتها و هم‌چنین سنگ پرانی به سمت عوامل انتظامی و آتش‌نشانی باعث مجروحیت یکی از آتش‌نشانان این شهر شد».

 

دستگیری ۱۵نفر در دزفول

خبرگزاری حکومتی ایرنا در گزارش خود به دستگیری دست‌کم ۱۵نفر در دزفول اذعان کرد: «شهرستان دزفول نیز طی دو روز گذشته تجمعات پراکنده‌ای را شاهد بود؛ تعدادی از افراد در چهارراه شریعتی این شهر تجمع کرده و شعارهای ساختارشکنانه سردادند. تجمع‌کنندگان که تعداد آنها حدود ۳۰۰نفر تخمین زده می‌شود با دخالت عوامل انتظامی متفرق شدند؛ دادستان عمومی و انقلاب دزفول اعلام کرد که ۱۵نفر از کسانی که سعی داشتند تجمعات این شهر را به آشوب بکشند بازداشت شدند.

 

تظاهرات در شهرکرد و یاسوج و دستگیری ۷نفر:

خبرگزاری حکومتی ایرنا با کوچک‌نمایی تظاهرات مردم یاسوج نوشت: «بنا بر این گزارش شهرستان یاسوج هم طی روز گذشته با تجمع حدود ۳۰نفره روبه‌رو شد؛ بر همین اساس تعداد ۷نفر از لیدرهای این تجمع که تلاش داشتند با سر دادن شعارهای تند، اعتراضات را به سمت تخریب اموال عمومی ببرند، توسط عوامل انتظامی دستگیر شدند.

تعدادی از مردم شهرکرد مرکز استان چهارمحال بختیاری هم عصر روز پنجشنبه در معابر اصلی این شهر و در اعتراض به افزایش قیمتها تجمع کردند؛ چهارراه فصیحی محل اصلی این تجمع گزارش‌شده و تعداد تجمع‌کنندگان نیز حدود ۲۰۰نفر گزارش‌شده است».

 

خبرگزاری حکومتی ایرنا افزود: «شهرستان جونقان این استان نیز عصر پنجشنبه شاهد تجمعی ۳۰ الی ۴۰نفره بود؛ در این تجمع نیز برخی شعارها علیه افزایش قیمتها و در مواردی شعارهای ساختار شکنانه سر داده شد».

شایان ذکر است که جوانان دلیر جونقان پایگاه ضدمردمی بسیج را به‌طور کامل تسخیر و منهدم کردند اما این خبرگزاری حکومتی آن را به‌طور کامل سانسور کرده است.

خبرگزاری حکومتی ایرنا هم‌چنین به شکل‌گیری تظاهرات در فشافویه اذعان کرد و نوشت: «شهرستان فشافویه تهران هم تجمعی چند ده نفره به همراه شعار علیه افزایش قیمتها را به خود دید؛ هجوم به یکی از فروشگاههای زنجیره‌یی و آتش زدن یکی از فضاهای سبز سطح شهر، باعث دخالت عوامل انتظامی و متفرق شدن جمعیت شد».

 

برای دیدن صحنه‌هایی از واقعیت می‌توانید تصاویر تظاهرات را در لینک زیر مشاهده کرده و ببینید این خبرگزاری آخوندی چگونه تظاهرات مردم را کوچک‌نمایی و سانسور می‌کند:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b5f2d3ab-437a-4925-b612-6631e52da543"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات