728 x 90

اذعان به شراکت باندهای حکومتی در ایجاد بحران وخیم و سراسری آب

بحران آب در ایران
بحران آب در ایران

حکومت آخوندی به شراکت همه باندهایش در ایجاد بحران وخیم  و سراسری آب که یکی از تبهکاریهای ضد  ایرانی این رژیم است، اذعان می‌کند.‌

یک رسانه رژیم با تیتر همدستی همه جناح‌های حکومت در سدسازی بی‌رویه در ایران نوشت:‌  از وزیر کشاورزی دوران رفسنجانی تا وزیر نیروی دولت روحانی همه امروز از "سدسازی بی‌رویه" در سال‌های گذشته انتقاد می‌کنند. در سه دهه گذشته بیشترین سدها را شرکتهای وابسته به سپاه و با حمایت و تأیید دولتهای وقت ساخته‌اند.

در این باره عیسی کلانتری معاون حسن روحانی و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفته است

هر بلایی بر سر حوزه محیط‌زیست آمده طی چهار دهه گذشته بوده است. پیش از این مدت، بسیاری از شاخصهای محیط‌زیستی کشور مثل آب در جایگاه مناسبی قرار داشت.

بسیاری از کارشناسان معتقدند در کنار طولانی شدن دوره‌های خشک‌سالی، سدسازیهای بی‌رویه توسط نظام به‌خصوص در سه دهه گذشته عامل اصلی خشکی و نابودی بسیاری از دریاچه‌ها و تالاب‌ها است.

حمید چیت‌چیان، وزیر نیروی دولت یازدهم چند ماه پس از آغاز کارش گفته بود ظرفیت سدسازی در ایران به حد اشباع رسیده و سیاست‌گذاری در این حوزه باید از احداث تأسیسات جدید به سمت مدیریت مصرف تغییر جهت داده شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cab782f-31ac-4381-a9d7-8df1f71057c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات