728 x 90

ادامه موج اعدامهای وحشیانه و جنایتکارانه برای مقابله با قیام و بحرانهای لاعلاج رژیم

اعدام دو زندانی به اتهام آخوند‌ساخته سب النبی، یادآور حکم قتل سلمان رشدی

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

ادامه موج اعدامهای وحشیانه و جنایتکارانه برای مقابله با قیام و بحرانهای لاعلاج رژیم

اعدام دو زندانی به اتهام آخوند‌ساخته سب النبی یادآور حکم قتل سلمان رشدی

انتقال ۱۶ زندانی شامل ۶ زندانی سیاسی به انفرادی برای اعدام

 

  • اتهامات آخوندساخته از قبیل سب النبی و بی‌حجابی و بدحجابی بهانه‌گیریهای قرون‌وسطایی صرفاً برای جلوگیری از شعله‌ور شدن قیام است

موج اعدامهای وحشیانه و جنایتکارانه که از هفته گذشته آغاز شده ادامه دارد. فاشیسم دینی حاکم بر ایران امروز (دوشنبه ۱۸اردیبهشت) دو زندانی به‌نامهای یوسف مهرداد و صدرالله فاضلی را که از سال۱۳۹۹ در زندان به‌سر می‌برند، به اتهام آخوندساخته سب النبی در زندان اراک اعدام کرد. این یادآور حکم قتل سلمان رشدی توسط خمینی برای مقابله با بحرانهایی است که پس از سرکشیدن جام‌زهر آتش‌بس و قتل‌عام زندانیان سیاسی سرباز کرده بود. بعد از مرگ خمینی نیز حکم قتل سلمان رشدی توسط خامنه‌ای تأیید شد و برای اجرای آن جایزه تعیین کردند.

امروز نیز خامنه‌ای با سرعت دادن به ماشین اعدام و با تشدید اقدامات سرکوبگرانه از جمله به اتهام آخوند‌ساخته بی‌حجابی و بدحجابی، درصدد است از شعله‌ور شدن قیام جلوگیری کند.

با مشخص شدن هویت دو زندانی دیگر مهدی تیموری و داوود محمودیار که روز جمعه ۱۵اردیبهشت در زندان ارومیه حلق‌آویز شدند، شمار اعدام شدگان هفته دوم اردیبهشت (شنبه ۹اردیبهشت تا جمعه ۱۵اردیبهشت) به ۴۶فقره می‌رسد. در اطلاعیه ۱۶اردیبهشت دبیرخانه شورا اعدام ۴۴ زندانی در آن هفته گزارش‌شده بود.

در یک تحول دیگر روز شنبه ٩اردیبهشت مجید دیارگر و محمود ثابت زاده دو هموطن بلوچ در زندان گنبدکاووس به‌نحو مشکوکی بر اثر مسمومیت جان باختند و شش زندانی دیگر نیز مسموم شدند.

در همین حال دژخیمان روز شنبه ۱۶اردیبهشت شش زندانی سیاسی را در زندان شیبان اهواز برای اجرای حکم اعدام به قرنطینه منتقل کردند. آنها از سال۱۳۹۷ تاکنون در زندان به‌سر می‌برند. در همین روز۹ زندانی محکوم به اعدام در زندان گوهردشت کرج و روز یکشنبه ۱۷اردیبهشت یک هموطن بلوچ در زندان عادل‌آباد شیراز برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شده‌اند.

مقاومت ایران ضمن محکوم کردن اعدام جنایتکارانه زندانیان در اراک، ملل‌متحد و کشورهای عضو را به محکومیت قاطع موج جدید اعدامها و اقدام فوری برای توقف این بربریت و نجات جان زندانیان زیر اعدام فرامی‌خواند. رژیمی که پایه‌هایش بر شکنجه و اعدام و تروریسم و جنگ‌افروزی بنا شده، باید از جامعه جهانی طرد و سردمدارانش به‌خاطر ۴دهه نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۸ می‌۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/af953dd8-7d1e-4ff3-99e6-9ef00b764b7c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات