728 x 90

ادامه مسمومیت دانش‌آموزان - آلمان و سازمان ملل خواستار بررسی مسمومیت‌های مدارس ایران شدند

مسمومیت سریالی دانش آموزان
مسمومیت سریالی دانش آموزان

سه ماه از انتقام خامنه‌ای از دختران معصوم بخاطر شرکت در قیام و شعارها علیه خامنه‌ای میگذرد و در این روزها انتقام رژیم و پاسداران و بیت خامنه‌ای از دانش آموزان دختر شدت گرفته است. رئیسی و قالیباف و پاسدار وحیدی و ... دستور پیگیری این موضوع را داده‌اند ولی تا امروز هیچ پاسخی به مردم داده نشده است.

رسانه‌ها و نهادهای بین‌المللی عمل وحشیانه خامنه‌ای علیه دختران دانش‌‌آموز را محکوم کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه روز جمعه ۱۲اسفند نوشت:
آلمان و سازمان ملل خواستار بررسی مسمومیت‌های مدارس ایران شدند.
سازمان ملل از فراخوان دیپلمات ارشد آلمان که خواستار تحقیقات کامل و شفاف درباره مسمومیت گزارش‌شده صدها دختر دانش‌آموز در ایران شد، حمایت کرد.
صدها مورد ناراحتی تنفسی در سه ماه گذشته در میان دانش‌آموزان دختر گزارش‌شده است که یکی از مقامات دولتی ایران گفت که می‌تواند تلاشی برای تعطیلی اجباری مدارس دخترانه در جمهوری اسلامی باشد.
آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در توئیتر نوشت: «گزارشهای مسموم شدن دختران دانش‌آموز در ایران تکان‌دهنده است».
در همین حال، مارگارت هریس، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی گفت که آژانس بهداشت سازمان ملل‌متحد با مقامات بهداشت ملی و متخصصان پزشکی در مورد این حوادث در تماس است و از ابزارهای دیگری برای درک بیشتر این رویداد استفاده می‌کند تا شواهد بهتری داشته باشیم.
یک قانونگذار ایرانی روز چهارشنبه گفت: از زمان شیوع مسمومیتهای مرموز در نوامبر، تقریباً ۱۲۰۰دانش‌آموز به‌دلیل مشکلات تنفسی نیاز به درمان در بیمارستان داشته‌اند.

 

عفو بین‌الملل اعلام کرد مسمومیت صدها دانش‌آموز دختر در مدارس ایران به مرحله هشدار رسیده است.
بیانیه عفو بین‌الملل می‌افزاید دانش‌آموزان دختر در خط مقدم اعتراضات اخیر ایران برای احقاق حقوق مردم قرار داشتند و بسیاری از آنها شجاعانه از قوانین تبعیض‌آمیز حجاب اجباری سرپیچی کردند: «این حملات نگرانی از افزایش خشونت علیه زنان و دختران برای دفاع از حقوق خود را افزایش می‌دهد»...

 

مناطق مختلفی از شهر تهران از جمله نازی‌آباد، تهرانپارس، پونک، و امیرآباد و هم‌چنین مناطقی از شهر اردبیل شامگاه پنجشنبه شاهد شعارهای شبانه ضدحکومتی و هم‌چنین شعارهایی چون «این آخرین پیامه، مسموم کنی قیامه»، «مرگ بر حکومت بچه‌کش» و «مرگ بر حکومت دخترکش»، و «این آخرین پیامه، هدف کل نظامه» در اعتراض به مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختر بود.

کرج مسمومیت شماری از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای هفده شهریور توسط عوامل رژیم ۱۱اسفند

تهران طنین شعارهای شبانه علیه مسمومیت دختران دانش‌آموز در امیرآباد شمالی ۱۱اسفند

در شهر اردبیل که شامگاه پنجشنبه شاهد شعارهای شبانه مردم، به‌ویژه زنان و دختران، علیه جمهوری اسلامی و اعتراض به حمله با گاز سمی به مدارس بود، به‌گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل چهارشنبه دست‌کم ۱۱مدرسه هدف حمله با گاز سمی قرار گرفتند و بیش از ۴۰۰دانش‌آموز به بیمارستان منتقل شدند.

محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارتجاع با بیان این‌که هنوز علت مشخصی از سوی دولت برای موضوع مسمومیت دانش‌آموزان ذکر نشده است، گفت: احتمال دارد گروه‌هایی که از ورود خانم‌ها به عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی می‌ترسند و یا با آن مخالفت هستند پشت این قضیه باشند.

 

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک کاخ‌سفید روز پنجشنبه ۱۱ اسفندماه (۲مارس) نگرانی عمیق آمریکا را از مسمومیت دانش‌آموزان دختر در ایران ابراز کرد.

جان کربی، گزارشها درباره مسمومیت‌ها در ایران را بسیار نگران‌کننده خواند و از دولت جمهوری اسلامی خواست تا تحقیقات کامل و شفافی در این خصوص انجام دهد.

سخنگوی امنیت ملی کاخ‌سفید افزود: «دانش‌آموزان دختری که به مدرسه می‌روند باید فقط نگران یادگیری باشند نه امنیت جانی خو»...

در واکنشی دیگر از سوی دولت آمریکا به مسمومیت‌ها در ایران، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید نیز خواستار ت"حقیقات معتبر و مستقل درباره این موضوع و پاسخگو کردن عاملان آنها" شد.

آدرین واتسون روز پنجشنبه ۱۱اسفند در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «گزارشهای رسیده در زمینه مسمومیت گسترده دختران دانش‌آموز در ایران و ارتباط احتمالی آن با حضور دانش‌آموزان در اعتراضهای اخیر عمیقاً نگران‌کننده است».

 

محکومیت حمله با گاز شیمیایی به دانش آموزان در ایران از سوی کنگره آمریکا

مایک مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا:
«از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ۱۰۰دختر دانش‌آموز در سراسر ایران ممکن است عمداً در معرض گاز سمی سمی قرار گرفته باشند، عمیقاً نگران شدم. هر کودکی شایسته آموزش در امنیت است. من شدیداً این حملات شنیع را محکوم می کنم.»

 

معاون کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان: مسمومیت عمدی دانش‌آموزان مدارس دخترانه در ایران وحشتناک است
لامیا کادور معاون کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان ۱۰اسفند در توئیتی نوشت: مسمومیت عمدی دانش‌آموزان مدارس دخترانه در ایران وحشتناک است! نیروهای افراطی می‌خواهند از تحصیل دختران در مدرسه جلوگیری کنند. باید در اسرع وقت در مورد این حملات وحشیانه شفاف‌سازی شود!
من با دانش‌آموزان دختر آسیب‌دیده ابراز همدردی می‌کنم و برای آنها آرزوی بهبودی سریع دارم!
آموزش بخشی از حق بشر است! متأسفانه مردم ایران تحت سرکوب هستند و تعصب مذهبی در حال گسترش است.

 

ملاله یوسف‌زی، مسمومیت دختران دانش‌آموز در ایران را تلاشی برای «ترساندن زنان جوان از تحصیل و خاموش کردن صدای آنها» خوانده است.

خانم یوسف‌زی در توییتر خود نوشت: «مسمومیت صدها دختر دانش‌آموز ایرانی تلاشی وحشتناک و خشونت‌آمیز برای ترساندن زنان جوان از تحصیل و خاموش کردن صدای آنها است.»

 

پدر یکی از دانش‌آموزان مسموم شده:

دخترم تا ۱۲روز بعد از مسمومیت با واکر راه می‌رفت/ پوکه آمپولی که به دخترم می‌زنند را به من نشان نمی‌دهند.

پدرِ هستی، یکی از دانش‌آموزانی که در اولین مسمومیت‌های سریالی درگیر شده است، می‌گوید: «ما خواهان این هستیم که یک دکتر متخصص شیمیایی علائمی که ما خانواده‌ها می‌گوییم را بشنود و راهنمایی کند باید چه داروهایی به بچه خود بدهیم. الآن من هر دو روز دخترم را برای تزریق آمپول بیمارستان می‌برم و هر چقدر می‌گویم پوکه آن را به من نشان دهید تا ببینم چه آمپولی به دخترم می‌زنید گوش نمی‌دهند». /سایت حکومتی منیبان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6390c029-2dc9-4534-8c41-7c3ebc30a866"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات