728 x 90

ادامه حملات کاربران شبکه‌های اجتماعی به قالیباف بر سر خرید سیسمونی

قالیباف - خامنه‌ای
قالیباف - خامنه‌ای

به‌دنبال فضیحت خرید سیسمونی توسط خانواده پاسدار قالیباف در ترکیه و انتشار تصاویری از بازگشت در فرودگاه خمینی دجال در تهران، شمار زیادی از کاربران در رسانه‌های اجتماعی در واکنش به این سفر، از موارد پرشمار فساد و هم‌چنین دورویی در بین مقام‌های رژیم آخوندی یاد کردند.

هم‌چنین در تجمع سراسری معلمان که روز پنجشنبه اول اردیبهشت در شهرهای مختلف ایران برگزار شد نیز گروهی از معلمان شعار می‌دادند: «یک سیسمونی کم بشه، مشکل ما حل می‌شه».

معلمان معترض با سردادن شعارهایی، با اشاره به خریدهای لاکچری سیسمونی توسط خانواده محمدباقر قالیباف در جریان سفر به ترکیه، خواهان رفع تبعیض و اجرای عدالت شدند.

در تجمعات اعتراضی معلمان در اهواز یکی از معلمان ضمن اشاره به ریا در مقام‌های حکومت به سفر خانواده قالیباف به ترکیه اشاره کرده و گفت: «با چفیه در تلویزیون از تولید داخلی می‌گویند، اما برای خرید سیسمونی به خارج کشور می‌روند».

زیباکلام از مهره‌های باند مغلوب نظام نوشت: نه خرید از ترکیه عیب است نه اقامت در آمریکا. ریا، تظاهر و عوام‌فریبی عیب است.

کاربران شبکه‌های مجازی در پستهایی نوشتند: صبر، قناعت، مقاومت برای مردم؛ عشق حال برای مسئولان و آقازاده‌ها!

ماجرای ‎سیسمونی قالیباف، در حقیقت تکرار مکرر یک بحران نهادینه شده در بافت حاکمیت است، یک روز داستان پسران ولایتی و شمخانی، دختر وزیر آموزش و پرورش، یک روز فلان پسر آقای سفیر، یک روز دختر صفدر و یک روز پسر باقر...

این گویای ساخته شدن یک طبقه جدید است به نام طبقه مسئولان؛ قشری مصون از همه مصائب جامعه و به‌شدت در حال گسترش!

طبقه‌ای که حالا با گسترش فضای مجازی دیگر اعمال آنها و خانواده‌شان نمی‌تواند از دید شهروندان پنهان بماند وگرنه از ابتدا روال همین بوده است.

این افشاگری نعمتی به نام فضای مجازی سبب شده تا همین قشر از علم‌الهدی تا قالیباف و... به‌دنبال بستن و محدود کردن آن باشند.

 

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی نوشت: وضع موجود نتیجه عملکرد همه دولتها و حکومتی‌ها در ۴۰سال گذشته است. هیچ‌کس نباید نسبت به این مسأله شانه خالی کند.

 

مهدی نصیری مدیر مسئول سابق کیهان خامنه‌ای نوشت: آیا با این مدل حکمرانی و کشورداری، مردم حق ندارند با مشاهده خبر سیسمونی خریدن دختر و داماد و همسر سردار قالیباف، ریاست مجلس حاکمیت یکدست انقلابی و ولایی بغضشان بترکد و فضای مجازی را سرشار از تحلیل‌های متنوع و متفاوت در نقد آقای قالیباف کنند؟!

 

جامعه ظرف چند سال اخیر حداقل سه خبر و گزارش مستند در مورد تخلفاتی که در حیطه کاری و مسئولیتی قالیباف در دوران شهرداری رخ داده، شنیده است:

۱. املاک نجومی

۲. تخلفات کلان عیسی شریفی قائم‌مقام قالیباف

۳. نوار لو رفته در مورد اختلاس ۸ هزار میلیاردی در سپاه

که در هر سه مورد با مسئولیت قالیباف ارتباطی وثیق داشته و باید ماجرا در دادگاهی علنی رسیدگی و برائت یا عدم برائت قالیباف مشخص می‌شد، اما در مورد اول خبرنگار افشاکننده، آقای یاشار سلطانی، مورد پیگرد قرار می‌گیرد و در مورد دوم در دادگاهی محرمانه به موضوع رسیدگی می‌شود و احکامی سؤال برانگیز صادر می‌شود.

در مورد سوم، [خامنه‌ای] که انتظار همگان بر این بود که دستوری صریح و قاطع مبنی بر رسیدگی به این پرونده بدهند، از افشای این نوار در فضای مجازی که البته توسط عناصری از خود سپاه صورت گرفته بود، با عنوان لجن و لجن‌پراکنی علیه انقلابیون یاد می‌کنند.

علاوه بر اینها قالیباف با اعتماد به‌نفس تمام که ناشی از یک احساس قدرت فوق قانون است، حاضر نمی‌شود لااقل در گفتگویی با یک رسانه و یا خبرنگار حاضر شود و برای رفع اتهامات خود به افکار عمومی توضیح دهد.

 

سایت حکومتی دیدبان رژیم با حمله به شریعتمداری نوشت:
از صبح روز گذشته شبکه‌های اجتماعی همزمان با انتشار تصاویری از بازگشت خانواده قالیباف از ترکیه و خرید سیسمونی توسط آنها بسیاری از کاربران و سیاسیون و تحلیلگران کشور به این موضوع واکنش نشان دادند.

روزنامه کیهان در ستون پرسه ـدر فضای مجـازی خود که همه روزه توئیتهای پرلایک توئیتر را بازتاب می‌دهد. در شماره امروز خود به هشتگ #سیسمونی_گیت و ماجرای خرید سیسمونی توسط همسر، دختر و داماد محمدباقر قالیباف رئیس مجلس انقلابی یازدهم هیچ واکنشی نشان نداد

روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت در مطلبی خطاب به پاسدار قالیباف با عنوان «لطفاً استعفا، نه عذرخواهی» نوشت: لطفاً سری به بازار قیمتها نه قیمت سیسمونی و لباس نوزاد بلکه قیمت نان و پنیر و سبزی، گوجه، مرغ و گوشت بزنید و بعد متوجه شوید که مردم چگونه در آتش گرانی می‌سوزند و کمرشان شکسته است. آیا این اقدام خانواده شما آتش خشم گرسنگان، بیچارگان و بینوایان را نمی‌افزاید و حس ویرانگر تبعیض را در آنها بیدار نمی‌کند؟

‏روزنامه حکومتی آفتاب یزد خواستار استعفای قالیباف، به‌دلیل حواشی سفر خانواده‌اش به ترکیه شد.

 

کاربران همچنین در شبکه اجتماعی توئیتر نوشتند:

  • مردم رو فقیر کردن تا واسه انگل‌زاده‌های خودشون سیسمونی خارجی بخرن!
  • خلاصه که ۲۴ ساعت گذشت و حاج باقر کلمه‌ای نسبت به رسوایی #سیسمونی_گیت واکنش نشان نداد!
  • اگه خامنه‌ای بگه #سیسمونی_گیت را کشش ندهید! اون وقت چی می‌گی؟
  • به‌زودی یک بیزنس جدید در ایران راه می‌افتد تیمی همراه خانواده مقامات به خارج می‌رود و خریدهای آنانرا تحویل و در ایران درب منزل تحویل می‌دهد تا کسی در مسیر و فرودگاه و... متوجه خرید کالای خارجی توسط آنان نشود. حتی می‌تواند دانش بنیان هم باشد.
  • فردا اگر گفت البته خانواده داماد از خانوادهای شهید پرور تو آمریکاست تعجب نکنید
  • مشکل خرید #سیسمونی در ترکیه یا اقامت و تحصیل فرزندان در #کانادا و #آمریکا نیست، این زندگی شخصی افراد است. مشکل تزویر، ریا، فریبکاری و دروغ گفتن این افراد است که نسخه زندگی ساده و زندگی به سبک مردمان یمن برای مردم میپیچند.
  • چرا دنبال زیر بغل مار می‌گردی؟ مسأله‌ٔ #سیسمونی_گیت یک مشتی از خروار چپ و راست است. شما انصاف داشته باش
  • زن و بچه #قالیباف مگه روزه نمیگیرن تو ماه رمضون رفتن مسافرت و خرید و خوشگذرونی؟
  • الان قالیباف به زنش میگه چند بار بهتون گفتم برید لندن خرید کنید رفتید استانبول خرید کردید کلی رعیت شما رو دیدن
  • #سیسمونی_گیت در مقابل بیشتر از هشت هزار میلیارد تومان اختلاس پنج سال پیش #قالیباف بیشتر شبیه شوخی سخیف حکومت ملاهاست. با احتساب آمارهای بانک مرکزی خسارت ناشی از تأخیر این اختلاس و اختلاف نرخ دلار به بیش از پنجاه هزار میلیارد تومان می‌رسد.
  • عذرخواهی قالیباف نه ارزشی دارد و نه دردی از مردم دوا می‌کند اما ای کاش دختر قالیباف از پدر بپرسد: چه کردید با مردم که آرزوی ساده‌ای هم‌چون خرید سیسمونی تبدیل به کابوسی دهشتناک و کوس رسوایی شده است؟!

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3098187b-adaa-48ef-a0cd-eaf0ce75faff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات