728 x 90

ادامه جنگ و دعوا در درون رژیم بر سر انتخابات آمریکا

انتخابات آمریکا
انتخابات آمریکا

کیهان خامنه روز سه‌شنبه ۲۰آبان در یادداشت روز خود به انتخابات آمریکا و این‌که چه کسی انتخاب شود پرداخته و دولت آخوند روحانی را گوشه رینگ برده و با عبارت «خوشحال‌تر از جو بایدن» بر او تاخته است.

کیهان نوشت: «آیا بایدن با ترامپ فرق دارد؟». شواهد و قرائن نشان می‌دهد، «این»، همان مسأله‌ای است که برخی در کشور قرار است با «آن» ذهن مردم را تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ مشغول نگه دارند. با قدرت، ثروت، نفوذ و ارتباطات گسترده داخلی و خارجی هم که دارند، احتمالاً تلاش خواهند کرد، این موضوع، در این ۷ الی ۸ماه باقی مانده تا انتخابات تبدیل به «مسأله اول مردم و کشور» شود.

اما چرا این مسأله برای آنها این‌قدر مهم و حیاتی است؟ ذوق‌زدگی عجیب آنها پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا را ببینید! چه‌بسا از خود بایدن خوشحال‌ترند! آنها اعلام می‌کنند: «با پیروزی بایدن، می‌شود با او مذاکره کرد». راستی! اگر ترامپ در این انتخابات برنده می‌شد، آنها مگر قید مذاکره را می‌زدند؟ آنها برای «تمام نشدن» باید پیروزی بایدن را جشن بگیرند. اگر چه معتقدیم، ترامپ هم اگر پیروز می‌شد، آنها همین روند را با ادبیاتی متفاوت در پیش می‌گرفتند! اگر به مواضع، مقالات و مصاحبه‌های عاملان وضع موجود دقت کنید، می‌بینید آنها دوباره به سمت استفاده از آن تئوری ویژه رفته‌اند. درست مثل سال۹۲ و ۹۶ مردم را از شرایط اقتصادی «می‌ترسانند» (که از قضا این بار خود عامل به‌وجود آمدن آن هستند) و وعده می‌دهند اگر با بایدن مذاکره کنیم، اوضاع گل و بلبل می‌شود (درست مثل زمانی که می‌گفتند اگر با اوباما مذاکره کنند اوضاع گل و بلبل می‌شود). این‌که چرا تحت هر شرایطی می‌گویند «برویم و مذاکره کنیم» شاید جز مذاکره راه‌حل دیگری بلد نیستند اما جالب است که این طیف، به گواهِ برجام و این هفت و نیم سالی که گذشت، نشان دادند، اتفاقاً تنها کاری را که بلد نیستند، همین مذاکره است! سوای از سَبُک و سطحی بودن این نوع تفکر که معتقد است مشکلات فقط یک راه‌حل دارند و آن در خارج از کشور آن هم در یک سمت عالم (غرب) است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c78ee6cc-815b-4348-a62c-f9e2ce9d8269"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات