728 x 90

ادامه تحصن و اعتراض تظاهرکنندگان عراقی در پارلمان علیه کاندیدای احزاب وابسته به رژیم ایران برای نخست‌وزیری

ادامه تحصن و اعتراض تظاهرکنندگان عراقی
ادامه تحصن و اعتراض تظاهرکنندگان عراقی

 بنا به گزارش رویترز  ۱۱مرداد در عراق بر روی تظاهرکنندگان از ماشین های آب پاش استفاده شده است بطوریکه  ساختمان پارلمان که در خارج از منطقه سبز پایتخت قرار دارد، طرفداران صدر هفته گذشته آن را تصرف کردند. معترضان  در اعتراض به کاندیدای احزاب وابسته به رژیم ایران برای نخست‌وزیری به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند و پلیس از پشت موانع بتونی با بکارگیری ماشین های آبپاش به آنها پاسخ داد.

گروه‌های مسلمان شیعه رقیب وابسته به شبه‌نظامیان بشدت مسلح هستند که با افزایش تنش‌ها به دلیل شکست در تشکیل دولت تقریباً ۱۰ماه پس از انتخابات اکتبر - طولانی‌ترین بن‌بست پس از انتخابات در کشور - نگرانی از درگیری را افزایش می‌دهد.

مخالفان صدر شامل گروهی از احزاب و شبه نظامیان هستند که عمدتاً با ایران همسو هستند. این گروه که به عنوان چارچوب هماهنگی شیعیان شناخته می شود، گفت که اعتراض روز دوشنبه با هدف محافظت از نهادهای دولتی در برابر ناآرامی های مدنی صدری‌ها صورت گرفته است...

-عراق بر روی تظاهر کنندگان از ماشینهای آب‌پاش استفاده شده است

بنا به گزارشات در عراق، با وجود گذشت حدود ده ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی، هنوز دولت جدید تشکیل نشده است. معترضان، مخالفت خود را با نامزدی محمد الشیاع السودانی، نامزد پیشنهادی چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی مورد حمایت رژیم ایران برای مقام نخست‌وزیری عراق، اعلام کردند.

مقتدی صدر، به گزارش خبرگزاری فرانسه، از هواداران خود، خواسته است تا به اعتراضات نسبت به نامزد پیشنهادی مخالفان برای مقام نخست‌وزیری ادامه دهند. هزاران معترض، روز شنبه گذشته، برای دومین بار ساختمان مجلس عراق را به تصرف درآوردند.

این گزارش می‌افزاید: به‌نظر می‌رسد تظاهر کنندگانی که در روز دوم تحصن با پتو و وعده‌های غذایی گرم در ساختمان پارلمان مانده‌اند، تصمیم دارند به تحصن خود ادامه دهند.

هزاران نفر از مخالفان مقتدی صدر، در عراق روز دوشنبه ۱۰ مرداد در اطراف منطقه حفاظت‌شده موسوم به «منطقه سبز» بغداد که ساختمانهای دولتی و سفارتخانه‌های خارجی در آنجا واقع شده‌اند، تظاهرات کردند. حامیان صدر سه روز است که پارلمان عراق را اشغال کرده‌اند.(سایت رادیو فرانسه ۱۰ مرداد)

 همچنین  معترضان دوشنبه ۱۰ مرداد با یورش  در منطقه سبز بغداد به منزل نوری مالکی دیکتاتور عراق جدید خواهان دستگیری وی میباشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c8fea45-be26-4abe-81d7-19005f6662f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات