728 x 90

ادامه بلاتکلیفی دلارهای بلوکه‌شده رژیم در عراق و کره‌جنوبی

دلار
دلار

حمید حسینی، عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی رژیم و عراق درباره استفاده از پولهای بلوک شده رژیم در عراق گفته است: تغییر خاصی رخ نداده و کماکان تجارت با منابع مالی بلوکه شده دشوار است. این در حالی است که دولت آخوند رئیسی از انجمنهای صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی خواسته است که با توجه به امکان استفاده از پول‌های بلوکه‌شده ایران در عراق، اقلام مورد نیاز خود را اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا ۹بهمن، حمید حسینی، عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی رژیم و عراق، می‌گوید این منابع ارزی که ۵میلیارد دلار است، در بانک TBI عراق تجمیع شده و «باید تاجر ایرانی به نام تاجر عراقی مدارک را ثبت کند؛ تاجر عراقی کالاهای مورد نیاز را خریداری کند و پس از نهایی شدن معامله پول خود را از منابع بانک عراقی بگیرد» ولی چون تاجران به این روش اعتماد ندارند، «این راه‌کار بلا استفاده مانده است».

عضو اتاق بازرگانی رژیم و عراق گفته است «راه‌حل نهایی در وین مشخص خواهد شد».

از طرف دیگر درباره پولهای بلوکه شده رژیم آخوندی در کره جنوبی، انتقال این منابع مالی کماکان مشروط به احیای برجام شده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی هم گزارش داده است که قرار است یک هیأت رژیم ایران برای مذاکره درباره ۷میلیارد دلار بلوکه شده به این کشور سفر کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/904849e2-5b95-4785-9091-ba03190c8283"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات