728 x 90

ادامه اعتصاب کامیون‌داران در شهرهای مختلف ایران

پارکینگ بندر شاهپور - ۱۳خرداد ۹۷
پارکینگ بندر شاهپور - ۱۳خرداد ۹۷

اعتصاب کامیون‌داران روز یکشنبه ۱۳خرداد۹۷در شهرهای مختلف ایران ادامه یافت.

کامیونداران اصفهان، اهواز، بندرعباس، مشهد، کرمان، سنندج، چابهار، شیراز، تیران و کرون

بر اعتصاب خود پای فشرده و از بارگیری امتناع کردند.

کامیونداران منطقه آزاد چابهار نیز از بارگیری خودداری کردند.

 

اعتصاب کامیون‌داران چگونه شروع شد؟

اعتصاب رانندگان کامیون و کامیون‌داران از روز اول خرداد ۹۷شروع شد و تا امروز ۱۳خرداد ادامه داشته.

اعتصاب از استانهای قزوین، لرستان، آذربایجان شرقی و مازندران شروع شد و به فاصله ۲روز به حدود ۷استان دیگر گسترش یافت و در هشتمین روز تمامی ۳۱استان کشور را در پهنه نزدیک به ۲۸۰شهر فراگرفت.

ستون فقرات اعتصاب را رانندگانی تشکیل می‌دهند که مالک کامیون خود بوده و اصطلاحا به آنها «خود راننده» گفته می‌شود یعنی کسانی که یک کامیون برای خود خریده و رانندگی آن را هم خودشان به‌عهده‌ دارند. سایر رانندگانی که از طریق کامیونهای اجاره‌یی معیشت خود را تأمین می‌کنند قشر دیگر شرکت کننده در این اعتصاب هستند.

 

خواسته‌ اعتصاب رانندگان کامیون

بخشی از خواسته‌های اعلام شده اعتصابیون که در رسانه‌های حکومتی درج شده به این شرح است:

اعتراض به وخامت وضعیت معیشتی خود

پایین بودن کرایه بار

بالا بودن هزینه‌های لجستیکی و...

نمایندگان مجلس رژیم طی روز یکشنبه ۶خرداد طی تذکری به وزیر راه و شهرسازی آخوند حسن روحانی برخی از خواسته‌های رانندگان اعتصابی را این‌گونه فهرست کردند:

 

کافی نبودن سهیمه سوخت روزانه و ماهیانه کامیونها

نداشتن بیمه تکمیلی و قرار نگرفتن شغل در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آور و دریافت کارمزدهای نجومی و غیرقانونی توسط شرکتهای حمل‌‌ و نقل و فساد موجود در خرید و فروش بار در پایانه‌های بار علی‌الخصوص در بنادر و همین‌طور توزیع ناعادلانه بار و تضعیف سالنهای اعلام بار توسط مسئولان مربوطه.

کرایه‌های حمل‌‌ و نقل پاسخگوی هزینه‌های لاستیک و قطعات که ۶۰٪ افزایش یافته نیست.

 

رسانه‌های تخصصی کامیون‌داران اعتصابی

متأسفانه و به‌علت حاکمیت دیکتاتوری مطلقه آخوندها در ایران و ممنوعیت تشکل‌یابی آزاد اقشار و طبقات اجتماعی، کامیون‌داران رسانه رسمی شناخته‌شده‌‌یی که در دسترس همگان باشد، ندارند. آنها کانال‌های تلگرامی متعددی دارند که روی شبکه آن کانال‌ها با همدیگر ارتباط دارند و همدیگر را می‌شناسند.

 

ادعاهای وزارت راه در مورد مذاکره کامیون‌داران اعتصابی با رژیم

روز دوشنبه ۷خرداد ۹۷پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در ۳خبر پی‌درپی که از ساعت ۱۵تا ۲۰همان‌ روز روی تارنمای خود به نمایش گذاشت، اعلام کرد هیاتی از سوی کانون انجمنهای صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای سراسر کشور که برای مذاکره با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌‌‌و‌نقل جاده‌یی کشور داشتند، با انتشار نامه‌یی خطاب به نمایندگان انجمنهای صنفی رانندگان شهرستانهای سراسر کشور، ضمن ارائه توضیحاتی درباره مصوبات مذاکراتشان با وزیر مربوطه، خواستار پایان اعتصاب رانندگان در کشور شدند. اما کامیون‌داران به این درخواست اعتنایی نکردند.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2a96427-011c-4861-a195-30ed2feee0b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات