728 x 90

اخطار جنگ جهانی سوم: مقام دولت ترامپ اعلام کرد ایران قرار است موشکهای اتمی مخربی را پرتاب کند

فعالیت های موشکی رژیم ایران ادامه دارد
فعالیت های موشکی رژیم ایران ادامه دارد

اکسپرس انگلستان در مقاله‌ای بقلم سام استیونسون می‌نویسد که مایک پمپئو روز پنجشنبه ۱۳دیماه گفت به‌اصطلاح پرتاب فضایی موشکی اس.ال.وی توسط ایران، نقض مستقیم یک قطعنامه کلیدی سازمان ملل است.

به‌گفته پمپئو رژیم ایران موشکهای بالستیک را بارها بعد از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تست کرده و به این کارش ادامه می‌دهد.

یکی از این اقدامات موشکی رژیم پرتاب اس.ال.وی می‌باشد که از همان تکنیکی استفاده می‌کنند که در موشکهای بالستیک شامل موشکهای قاره‌پیما استفاده می‌شود... اما ظریف وزیر خارجه رژیم ایران در توییت انگلیسی خود این اخطار پمپئو را رد کرد و گفت اینکار نقض قطعنامه نیست.

حسین عابدینی نماینده گروه ضدرژیم شورای ملی مقاومت ایران(NCRI) به اکسپرس گفت برجام امتیازات غیرضروری زیادی به رژیمی داد که در موضع بسیار ضعیفی قرار داشت.

وی گفت زمان آن رسیده که فعالیتهای اتمی تماماً متوقف شوند اما متأسفأنه آنها امتیازات زیادی به این رژیم دادند که جواب هم نداشته و این رژیم جری‌تر شده است.

اکسپرس می‌افزاید که شورای ملی مقاومت ایران که حامی تغییر رژیم است ادعا کرد که بخشهای زیادی از برنامه مخفی اتمی ایران را افشا کرده است و گفت آژانس بین‌المللی اتمی هم بازرسانی را برای این سایتها اعزام کرد.

آقای عابدینی گفت بنا‌ به یافته‌های این گروه، ما سایتهای اتمی مخفی این رژیم را فاش کرده‌ایم.

وی گفت در سال ۲۰۰۲ وجود غنی‌سازی اورانیوم به یک درجه مشخص، علاوه بر راکتور آب سنگین که آنها تلاش داشتند پلوتونیوم تولید کنند که بخش اصلی یک سلاح اتمی را تشکیل می‌دهد به‌رسمیت شناخته شد.

عابدینی افزود آژانس اتمی از پیشرفته بودن تکنولوژی اتمی رژیم ایران حیرتزده شد.

 

بیشتر بخوانید

مایک پمپئو به رژیم ایران نسبت به پرتاب موشک بالستیک و فضایی هشدار داد

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌یی به رژیم ایران هشدار داد تا برنامه‌های پرتاب موشکهای بالستیک و فضایی خود را کنار گذاشته و از پرتاب آنها خودداری کند.

وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۱۳ دیماه ۹۷ گفت: ‌آمریکا قصد ندارد کنار ایستاده و نظاره‌گر این باشد که سیاست‌های مخرب رژیم ایران ثبات و امنیت بین‌المللی را در معرض خطر قرار دهد.

 

پمپئو به رژیم ایران گفت همه فعالیت‌های مربوط به موشکهای بالستیک را متوقف کند تا بیش از این دچار انزوای عمیق اقتصادی و دیپلماتیک نشود و در پرتاب‌های موشکی تحریک‌آمیز خود تجدید نظر کنند.

 

در بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا درباره هشدار به رژیم ایران در مورد پرتابهای فضایی که ناقض قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد هستند آمده است:

«وزارت دفاع رژیم ایران علناً برنامه پرتاب سه و سیله پرتاب فضایی (SLV) را در ماههای آتی اعلام کرده است. چنین اقداماتی بار دیگر نشانگر سرپیچی رژیم ایران از قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد است، که از رژیم ایران می‌خواهد هیچ اقدامی در رابطه با موشکهای بالستیک با قابلیت حمل سلاح اتمی انجام ندهد. این اقدام پرتاب وسایل پرتاب فضایی، در برگیرنده همان فنآوری است که دقیقاً مانند فنآوری به کار رفته در موشکهای بالستیک، من جمله موشکهای بالستیک بین قاره‌ای، است. یک موشک بالستیک بین قاره‌ای با برد ۱۰۰۰۰کیلومتر می‌تواند به ایالات متحده برسد.
رژیم ایران از زمان صدور قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد بارها موشکهای بالستیک را پرتاب کرده است و به این کار ادامه می‌دهد. رژیم ایران در اول دسامبر یک موشک بالستیک میان‌برد با قابلیت حمل کلاهکهای جنگی متعدد را آزمایش کرد، و فرمانده نیروی هوا و فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعداً گفت که ایران سالانه ۴۰ تا ۵۰موشک بالستیک را آزمایش می‌کند. ایالات متحده مرتباً هشدار داده است که پرتاب موشکهای بالستیک و وسایل پرتاب فضایی توسط رژیم ایران اثری بی‌ثبات کننده در منطقه و فراتر از آن دارند. فرانسه، آلمان، بریتانیا و بسیاری از کشورها در سراسر دنیا نیز نگرانی عمیق خود را ابراز کرده‌اند.
رژیم ایران بزرگترین کشور دنیا در حمایت از ترور است و موشکها و فنآوریهای مرتبط را به نایبان خود در خاورمیانه گسترش داده است و قطعنامه ۲۲۳۱ را به استهزاء گرفته است. ایالات متحده تنها نظاره‌گر این‌که سیاست‌های مخرب رژیم ایران ثبات و امنیت جهانی را در معرض خطر قرار دهد، نخواهد بود. ما به این رژیم توصیه می‌کنیم که در این پرتابهای تحریک کننده بازنگری کند و همه اقدامات مربوط به موشکهای بالستیک را، به‌منظور اجتناب از انزوای اقتصادی و دیپلماتیک بیشتر، متوقف کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/26ffa76f-7d10-46a9-96a3-2f399e081b6f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات