728 x 90

اخراج مأموران وزارت اطلاعات آخوندها از آلبانی-روزنامه پانوراما

وزارت خارجه آلبانی
وزارت خارجه آلبانی

روزنامه پانوراما در آلبانی روز ۲۸مهر۹۹ گزارش کرد که مزدور احسان بیدی برای مقامات ذیربط در آلبانی یک فرد شناخته شده که اخراج او از این کشور از ماه اوت به‌خاطر پروسدورهای قانونی به تأخیر افتاده اما اکنون با حکم رسمی وزارت کشور به تاریخ ۱۷ اکتبر در انتظار اخراج است.او یک مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران در آلبانی است که به‌عنوان یک پناهنده و «عضو سابق مجاهدین» با یک پاسپورت که توسط وزارت اطلاعات صادر شده بود، به آلبانی آمد.

طبق اسناد منتشر شده توسط مجاهدین، انتقال این فرد به آلبانی با هدف ایجاد یک سلول از یک شبکه جاسوسی از میان اعضا مجاهدین که از کمپ لیبرتی عراق به آلبانی آمده بودند، صورت گرفته است. هدف این مأموریت ارائه اطلاعات ضروری و هموار کردن حملات بعدی تروریستی بود. مقاومت ایران سابقه و خدمات وی به آخوندها را قبلاً افشا کرده بود.

یک مأمور نفوذی دیگر رژیم ایران به کشور ما که عنصر نامطلوب شناخته شد در ماه ژوئیه از قلمرو آلبانی اخراج شد. در دستور اخراج این فرد که تابعیت ایتالیا را داشت ابلاغ شده بود که تا ۱۵سال از ورود به آلبانی ممنوع است. فرد اخراج شده دانیال کسرایی یک ایرانی ـ ایتالیایی بود. این فرد، مظنون به فعالیت جاسوسی نفوذ داده شده توسط وزارت اطلاعات بود. بنا بر گزارش مأموران ضد ترور پلیس، این شخص به‌عنوان کسی که امنیت عمومی را در آلبانی نقض کرده طبقه‌بندی شد.

دانیال کسرایی مکررا در اطراف کمپ مجاهدین در مانز-دورس ظاهر شده بود. او در حال حاضر در کمپ پروورا بازداشت است و انتظار می‌رود در روزهای آینده اخراج شود.

در سالهای اخیر دو دیپلمات ایرانی از آلبانی اخراج شده‌اند. در ۲۰۱۸ دیپلمات ارشد و سفیر ایران از آلبانی اخراج شد.

در دسامبر ۲۰۱۸ آلبانی غلامحسین محمدنیا سفیر رژیم ایران در آلبانی را به‌خاطر نقض امنیت ملی اخراج کرد. غلامحسین محمدنیا توسط مجاهدین که در آلبانی به‌سر می‌برند، به‌عنوان مأمور سرویسهای مخفی رژیم ایران معرفی شده بود . یک‌سال پیش دایرهٔ ضدتروریسم از حمله رژیم ایران به مجاهدین جلوگیری کرد و یک سلول را کشف کرد . در اکتبر ۲۰۱۹ یک شبکه تروریستی هدایت شده توسط رژیم ایران و واحدهای مخفی نیروی قدس که با هدف یک حمله به اپوزیسیون مجاهدین توسط مقام‌های امنیتی کشف شد. این سلول توسط مأمور نیروی قدس به‌نام پیمان که ساکن ایران است اداره می‌شد. مأموران جنایتکار نیروی قدس در بالکان توسط یک قاچاقچی مواد مخدر به‌نام عبدالسلام تورگوت ۵۲ساله از ترکیه هدایت می‌شدند. وی در سال۲۰۱۱ از سوی آلمان به‌خاطر یک تن هروئین ضبط شده در سال۲۰۰۹ دستگیر شده بود.

کشف و شناسایی این سلول مانع طرح حمله مارس۲۰۱۸ در جشنهای نوروزی شد که اعضا برجسته اپوزیسیون مجاهدین در آن شرکت داشتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/295952a2-8fb7-4567-b623-bd12ad723618"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات