728 x 90

اخراج رژیم زن‌ستیز آخوندی از ارگان زنان سازمان ملل اقدامی ضروری به‌ویژه بعد از کشتن دهها زن و دختر نوجوان در اعتراضات سه ماه اخیر در ایران

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران
کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت

اخراج رژیم زن‌ستیز آخوندی از ارگان زنان سازمان ملل اقدامی ضروری به‌ویژه بعد از کشتن دهها زن و دختر نوجوان در اعتراضات سه ماه اخیر در ایران

عضویت این رژیم آپارتاید جنسی و کودک‌کش از ابتدا در کمیسیون مقام زن، نادرست و مغایر با همه اهداف این کمیسیون و توهین به زنان ایران و همهٔ زنان جهان بوده است.

 

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران اخراج رژیم زن‌ستیز و کودک‌کش ولایت فقیه را از کمیسیون مقام زن یک اقدام لازم در راستای حمایت از حقوق زنان و حقوق‌بشر در ایران می‌داند.

حضور رژیم آخوندی در کمیسیون مقام زن که با هدف ترویج برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان تشکیل شده در مغایرت تمام‌عیار با اهداف این کمیسیون بود. رژیمی که بالاترین اعدام‌کننده زنان در جهان است و بیش از ۴دهه است که زنان و دختران ایران را به‌خاطر ابتدایی‌ترین حقوق خود سرکوب می‌کند و چه در قانون و چه در عمل خشونت علیه زنان را تشویق و ترغیب می‌کند و بیش از ۲۷ ارگان حکومت این خشونت را در خیابان‌ها تحت نام ”مبارزه با بدحجابی“ به‌اجرا در می‌آورند. این رژیمی است که زن‌ستیزی، آپارتاید جنسی و خشونت علیه زنان در قوانین‌اش نهادینه شده است. چنین رژیمی و نمایندگان آن هیچگاه صلاحیت حضور در سازمان ملل و به‌طریق اولی عضویت در کمیسیون مقام زن را نداشته‌اند.

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت از تصمیم اخراج رژیم از کمیسیون مقام زن استقبال می‌کند و هم‌چنانکه خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت اعلام کرد فاشیسم دینی حاکم بر ایران «به هیچ‌وجه مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند، باید از جامعه جهانی طرد و از ملل متحد و ارگانهای مختلف آن به‌ویژه یونیسف اخراج شود. پرونده نقض حقوق‌بشر توسط این رژیم باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع و سردمداران آن به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی محاکمه شوند».

خانم رجوی اخراج رژیم از کمیسیون مقام زنان ملل متحد را تبریک گفت و آن را یک پیروزی برای همه زنان آزادهٔ جهان به‌ویژه زنان ایران که برای آزادی بیش از ۴دهه در جنگ با فاشیسم دینی بوده‌اند، خواند.

 

شورای ملی مقاومت ایران-کمیسیون زنان

۲۳ آذر ۱۴۰۱ (۱۴ دسامبر۲۰۲۲)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd7c2fc5-4154-416a-9fbf-f92f0bae0f62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات