728 x 90

اختلال یا قطع عمدی اینترنت – گزارش خبری

اختلال یا قطع عمدی اینترنت
اختلال یا قطع عمدی اینترنت

مردم ایران به یاد دارند که در جریان قیام سال۹۸ خامنه‌ای با قطع کامل اینترنت تصمیم به سرکوب کامل قیام گرفت و خون بیش از ۱۵۰۰ شهید قیام گواه این مدعی است.

اکنون پس از گذشت ۷روز شرکت نت بلاکس که مصرف اینترنت جهانی را رصد می‌کند گزارش از قطعی اینترنت ایران داده است.

در این گزارش گوشه‌یی از دروغپردازیهای آخوندها را مرور می‌کنیم. سیاستی که برای سرکوب اعتراضهای به‌حق مردم به اجرا گذاشته می‌شود.

اختلال اینترنت؟!

در شرایطی که رژیم عمداً از تاریخ ۲۴تیرماه اینترنت تلفن همراه را قطع کرده است ببنیم در رسانه‌هایش چگونه این موضوع را پوشش می‌دهد؟

۲۷تیر - خبربان: «به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، صبح امروز مطالبی مبنی بر بروز اختلال در دسترسی مشترکان تلفن همراه به اینترنت در شهرهای خوزستان در فضای مجازی منتشر شد و گفته می‌شد که اینترنت کاربران در این استان محدود و با اختلال مواجه شده است».

خوزستانی‌ها مشکلی برای استفاده از اینترنت ندارند!

۲۸تیر - سایت خوزنا: «خبرگزاری فارس: مطالبی مبنی بر بروز اختلال در دسترسی مشترکان تلفن همراه به اینترنت در شهرهای خوزستان در فضای مجازی منتشر شد و گفته می‌شد که اینترنت کاربران در این استان محدود و با اختلال مواجه شده است. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که اینترنت کاربران خوزستانی با اختلال مواجه نشده و خوزستانی‌ها با مشکلی برای استفاده از اینترنت مواجه نیستند».

۳۰تیر - سایت دیده‌بان ایران: «فعالان رسانه‌ای از قطع شدن و کاهش سرعت اینترنت در برخی مناطق خوزستان خبر می‌دهند. بنا بر گزارش دیده‌بان ایران؛ حامد هادیان فعال رسانه‌یی عدالتخواه در خوزستان با تأیید خبر گفت: اینترنت در شهرهای مختلف خوزستان قطع یا ضعیف شده».

۳۰تیر - تیک‌تاک نیوز: «اینترنت موبایل در بخش‌هایی از شهر اهواز دچار اختلال شده است و ارتباط کامل برقرار نیست. هم‌چنین اینترنت در شهر شادگان (جنوب خوزستان) قطع شد».

۳۱تیر - سایت بادبادکها: «بر اساس گزارشها، امشب اینترنت موبایل در بخش‌هایی از خوزستان از جمله اهواز، حمیدیه و سوسنگرد قطع است و در برخی نقاط با اختلال جدی مواجه شده است. از مردم عزیز و محترم خوزستان می‌خواهیم که در زمین دشمنان قسم‌خورده‌ٔ ایران اسلامی بازی نکنند و همه‌جانبه پشت رهبر عزیزشان قرار گیرند».

۳۱تیر - آفتاب نیوز: «امشب نیز در برخی شهر‌های استان خوزستان، مردم با حضور در خیابان اعتراض خود را نسبت به بی‌آبی نشان دادند… گفته شده که در برخی شهرها نیز اینترنت قطع یا سرعت دسترسی کاربران به اینترنت بسیار پایین است».

قطعی اینترنت همراه

به گزارش شرکت نت بلاکس (۳۰تیرماه): «داده‌های شبکه نشان‌دهنده یک اختلال منطقه‌یی قابل توجه در سرویس اینترنت همراه در ایران است که از روز پنجشنبه ۱۵ژولای۲۰۲۱ (۲۴تیرماه) در میان اعتراضات گسترده علیه کمبود آب در استان خوزستان آغاز شده است. این وضعیت در جریان است».

طبیعی است که قطعی اینترنت همراه با هدف خاموش کردن صدای اعتراضها به اجرا گذاشته شده است. سپاه جنایتکار پاسداران با قطع اینترنت در پی این است که تصاویر اعتراضها میان هموطنان گسترش نیابد و چنین وانمود کند که خبری نیست!

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد: «در حالی که سرویس تلفن ثابت ادامه دارد، نت بلاکس طی تجزیه و تحلیل خود هشدار داد و گزارشهای کاربران "با خاموش کردن اینترنت منطقه‌یی منطبق است که برای کنترل اعتراضات انجام می‌شود».

به گزارش یورونیوز چهارشنبه ۳۰تیر، اعتراضات در شرایطی در شهرهای جنوبی و جنوب غربی کشور در جریان است که شبکه اینترنت به‌شدت در استان خوزستان مختل شده و شهروندان در بسیاری از شهرها و مناطق ناآرام از ساعات اولیه عصر گذشته امکان دسترسی به اینترنت را نداشته‌اند. کارشناسان حوزه اینترنت و تکنولوژی می‌گویند سرعت و پهنای باند دو شبکه اینترنت موبایل همراه اول و ایرانسل در مناطق مختلف استان خوزستان در ابتدا مختل و سپس به‌طور کامل قطع شده است.

خروش قیام

به‌رغم همه تشبثات رژیم طی هفت روز گذشته قیام سراسری خوزستان در حال گسترش به سایر مناطق ایران است و این ترفند رژیم نیز به جایی نرسیده و خشم و اعتراض گسترده سر بازایستادن ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/718e129d-5b6b-406b-ab88-b439ab0fa9e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات