728 x 90

احکام مسخره قضاییه جلادان برای متهمان به ساقط‌کردن هواپیمای مسافربری اوکراینی

سقوط هواپیمای اوکراینی
سقوط هواپیمای اوکراینی

احکام مسخره قضاییه جلادان

برای متهمان به ساقط‌کردن هواپیمای مسافربری اوکراینی

 

تلویزیون شبکه خبر (رژیم) ۲۷ فروردین ۱۴۰۲

گوینده: رای پرونده سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی پس از حدود سه سال بررسیهای همه‌جانبه و برگزاری بیست جلسه دادگاه صادر شد پس از ثبت شکایت ۱۱۷ شاکی پرونده متهم ردیف اول فرمانده سامانه دفاعی به‌علت رفتار غیرمجاز و برخلاف دستور فرماندهی به دهسال زندان و پرداخت دیه به اولیاء دمی که مطالبه دیه داشتند محکوم شد هم‌چنین دادگاه متهمان ردیف دوم تا دهم را به یک تا سه سال حبس محکوم کرد.

آخوند پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: کار رسیدگی به این پرونده در دادگاه بدوی تمام شد رأی صادر شد

گزارشگر: رأی اولیه پرونده سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی صادر شد

آخوند پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: قضات صبور قضات با سواد با تجربه کافی و وافی بودند که بحمدالله در کمال عدالت در کمال بی‌طرفی رأی خودشان را صادر کردند

آخوند پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: این رأی رأی قطعی نیست هر یک از طرفین می‌توانند به این رأی اعتراض بکنند ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ فرصت دارند برای طرح اعتراض خودشان این پرونده برای رسیدگی به فرجام‌خواهی معترضان و تجدید نظر خواهان به دیوانعالی کشور ارسال خواهد شد.

 

خبرگزاری قضاییه جلادان ۲۷فروردین ۱۴۰۲

برای هر جان‌باخته این حادثه مبلغ ۱۵۰هزار دلار

به‌عنوان پرداخت‌های دلجویانه فارغ از رسیدگی‌های قضایی در نظر گرفته شده است

که به خانواده این افراد تعلق می‌گیرد

خبرگزاری میزان رژیم ۲۷فروردین:

گوینده:

به‌دنبال صدور حکم مسخره قضاییه جلادان برای قربانیان جنایت سقوط هواپیمای اوکراینی، خانواده‌های قربانیان اعلام کردند:

ما به هیچ عنوان صلاحیت این دادگاه را نپذیرفتیم و نخواهیم پذیرفت، چه برسد که بر حکم آن تن دهیم.

فرماندهان و متهمین اصلی جنایت را مورد تعقیب قرار ندادند، ده متهم را بدون احراز هویت معرفی کردند، جلساتی را در خفا شکل دادند، به خانواده‌هایی که در جلسات شرکت کرده بودند اهانت کردند و نهایتاً بدون انجام تحقیقات بی‌طرفانه با حکمی صوری به این نمایش خاتمه دادند تا سناریوی از پیش تعیین شده خود را اجرا کنند. بیش از هفتاد نفر از اعضای خانواده‌هایی که شکایت کرده بودند در مراحل مختلف این دادگاه از شکایت خود انصراف دادند و پیش از صدور رأی صلاحیت این دادگاه را به‌رسمیت نشناختند.

ما تا روشن شدن حقیقت و اجرای عدالت ادامه خواهیم داد و هرگز نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم.

 

خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی حدود ۱۵ماه پیش در بهمن ۱۴۰۰ پس از تصویب پرداخت غرامت به قربانیان از سوی وزارت صمت رژیم طی بیانیه‌یی اعلام کرده بودند که ما غرامت نمی‌خواهیم و به‌دنبال اجرای عدالتیم... چگونه می‌توان خون این انسانهای فرهیخته و بی‌گناه را با متاع دنیایی معاوضه کرد؟(روزنامه شرق ۱۸بهمن ۱۴۰۰)

یادآوری می‌شود خانواده‌های قربانیان در آبان و دیماه ۱۴۰۰ هنگامی که دادگاه نمایشی در جریان بود، اقدام به تجمعات اعتراضی در مقابل محل برگزاری این نمایش کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a81796fa-624a-40c7-af06-509cba471a0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات