728 x 90

احمد زیدآبادی زنگ خطر فرسایشی شدن روند برجام برای نظام را به‌صدا درآورد

احمد زیدآبادی تحلیل‌گر حکومتی
احمد زیدآبادی تحلیل‌گر حکومتی

احمد زیدآبادی تحلیل‌گر حکومتی روز سه‌شنبه ۱۶فروردین گفت: به نظرم مذاکرات برجام بدون هر گونه دلیل موجهی، در روندی فرسایشی گرفتار افتاده و تأخیر در امضای برجام به سود دشمنان این توافق است و حتی می‌تواند اصل آن را به مخاطره بیندازد.

وی که نارضایتی شدید مردم نسبت به نظام را دیده بود در روزنامه حکومتی اعتماد نوشت: در سفر نوروزی با مردمانِ ساکن حاشیه مرکزی کویر ایران به گفتگو نشستم. عموم آنها به طرز بی‌سابقه‌ای از شرایط زندگی خود و وضعیت کشور ناراضی بودند.

زید‌آبادی افزود: تأخیر در امضای توافقنامه جدید برجام، افراد زیادی را کلافه و عصبی کرده است و برخی از آنها می‌پرسند: پس این «نزدیک بودن توافق» چه زمانی است که به سر نمی‌رسد؟

وی سپس به انزوای منطقه‌یی رژیم اشاره کرد و نوشت: در تحولی همراستا با این ماجرا، نوعی همگرایی بین تمام کشورهای منطقه به استثنای ایران، در حال بروز و ظهور است چنانکه گویی قرار است شکاف‌های سیاسی بین کشورهای خاورمیانه به‌نحوی ترمیم شود و در عوض، بین ایران و تمام آن کشورها وضعیتی دوقطبی پدید آید.

این تحلیل‌گر حکومتی اضافه کرد: اگر در روند کنونی تغییری پدید نیاید، جمهوری اسلامی به‌زودی خود را در مقابل جبهه وسیعی از کشورهای منطقه خواهد یافت که عمده هدف‌شان همکاری امنیتی و نظامی و اقتصادی به‌منظور تحت فشار گذاشتن بی‌سابقه‌ ایران است.

وی که سمت‌گیری بایدن را هم‌جهت با خواسته‌های رژیم ارزیابی کرد هشدار داد که نباید این فرصت را از دست داد و نوشت: واقعیت شگفت‌انگیز در این میان این است که تاکنون دولت جو بایدن با ایجاد چنین صف متحدی در برابر ایران، همراه نشده است و این دولت، هم‌چنان امیدوار است که با احیای برجام، مسیر تحولات آینده به رویارویی با ایران ختم نشود. از همین رو، دولت بایدن تحت فشار علنی و مخفی راستگرایان اسراییلی و حامیان آنها در حزب جمهوریخواه آمریکا قرار گرفته و حتی حضور آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت بایدن در اجلاس نقب، به‌عنوان امری منفی و اقدامی بازدارنده در برابر اتحاد اسراییل و کشورهای عرب علیه ایران از سوی تندروهای اسراییلی مورد نکوهش قرار گرفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b03566f-cfdc-47d1-8e60-39b391a743d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات