728 x 90

احمد توکلی: فرمول تحقیر کننده اینس‌تکس حتی "نفت در برابر غذا" هم نیست

وزرای خارجه کشورهای اروپایی امضا کننده اینستکس
وزرای خارجه کشورهای اروپایی امضا کننده اینستکس

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی در نامه‌ای خطاب به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی سازوکار مالی اروپا را تحقیر‌آمیز دانست و گفت: این فرمول تحقیر کننده حتی «نفت در برابر غذا» نیست که برای عراق زمان صدام حسین وضع کرده بودند. چون اروپایی‌ها نفت ما را نمی‌خرند فقط به‌عنوان یک منجی به ما اجازه می‌دهند با پول نفتی که آنها اجازه فروشش را داده‌اند، از آنها غذا و دارو را به قیمتی که فروشنده انحصارگر تعیین می‌کند بخریم تا از گرسنگی و بیماری نجاتمان بدهند! فقط به این تحقیر بسنده نشده است. بیانیه همچنین برای ایران تکلیف تعیین می‌کند که شرکتی شفاف تشکیل دهد که طرف معامله باشد. تازه این سازوکار که معلوم نیست چه وقت اعمال می‌شود مشروط است بر این‌که ایران به سرعت FATF را بپذیرد!

 

احمد توکلی به نگرانی شورای اروپا در رابطه با فعالیت‌های موشکی و جنگ‌افروزی رژیم در منطقه اشاره کرده و نوشت: سه روز پیش ۴فوریه ۲۰۱۹، شورای اروپا در جمع‌بندی خود نگرانی جدی خود را از فعالیت‌های موشکی بالستیک ابراز می‌دارد و ایران را به ترک این فعالیتها فرامی‌خواند. فعالیت‌هایی که به‌زعم آنان بی‌اعتمادی و بی‌ثباتی را در منطقه افزون می‌سازد.

در این جمع‌بندی ایران متهم به حمایت از عملیات تروریستی در کشورهای اروپایی می‌شود و از ایران مؤکداً خواسته می‌شود که حقوق‌بشر را رعایت کند و از اعدام قاچاقچیان مواد مخدر دست بکشد، رعایت حقوق کودکان و زنان و دختران و اقلیت‌های قومی و مذهبی و آزادی‌های بنیادی از دیگر خواسته‌های اروپا از ایران است.

 

وی سپس به موضع‌گیری سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم درباره اینس‌تکس اشاره کرده و نوشت: در قبال این همه تحقیر و توهین و استکبار و زیاده‌خواهی و عهدشکنی و حق به جانبی اروپا و دخالت‌های ناروا در مسائل داخلی ما، سخنگوی وزارت‌خارجه از اینس‌تکس، سازوکار ضد منافع ملی ایران، استقبال می‌کند و آن را «بی‌شک گامی مهم و مثبت» تلقی می‌کند و گله‌مندی نسبت به اروپا را به‌خاطر تأخیر از دست نمی‌دهد. در بیانیه‌یی، وزارت‌خارجه نیز از «مواضع مثبت اعلامی اروپا» استقبال می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/850b858d-9136-4d8b-a1c0-b85ac87f5142"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات